قاچاق خودروها از گمرک آستارا تکذیب شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: 4 دستگاه خودروی خارجی از این گمرک به داخل کشور در روزهای قبل، به طورقانونی و طبق رویه ورود موقت و با صدور پروانه الکترونیک معتبر وارد شده بود و خبر قاچاق بودن آن کذب می باشد.
وی افزود: در بعضی از رسانه ها خبر کشف و توقیف 4 دستگاه خودروی خارجی قاچاق در آستارا منتشر شد که بعد از بررسی ستاد نظارت گمرکات استان گیلان، واردات آنها قانونی و با رویه ورود موقت احراز شد و قاچاق بودن آنها از دید مقررات گمرکی صحت ندارد.
وی افزود: طبق اعلام روابط عمومی گمرکات گیلان، ستاد نظارت گمرکات استان به دلیل مراجعه نکردن مالکان خودروها به واحد شماره گذاری نیروی انتظامی برای دریافت و نصب پلاک گذر موقت و استفاده افراد غیر مجاز از این وسایل نقلیه ،آن خودروها را متوقف کرده است.
امیدی افزود: گمرک آستارا مانند سایر نهادهای متولی مستقر در مرز این شهرستان، با کمک ابزارهای الکترونیکی مانند ایکس.ری در برخورد با قاچاق، جدی و مصمم می باشد.
اداره کل گمرک آستارا در بخش واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی به فعالیت مشغول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *