آخرین وضعیت خودروهای ترخیص شده از گمرک

خودرو‌های ترخیص شده

به گزارش گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی اعلام کرد: طبق آمار قبلی ارائه شده از ۱۲۲۶۱ دستگاه خودروی سواری وارده به گمرکات کشور، تعداد ۷۱۵۳ دستگاه خودرو باستناد مصوبه ۹۷.۱۰.۱۶ هیأت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن ترخیص و قریب به ۵۱۰۸ دستگاه خودروی سواری در گمرکات کشور دپو شده بود که آخرین وضعیت این خودروهای دپو شده پس از صدور مصوبۀ اخیر هیأت وزیران در سال ۹۸ به شرح اعلامی است.

آخرین وضعیت خودروهای دپو شده

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: طبق بررسی‌های صورت پذیرفته و آمار اخذ شده از گمرکات اجرایی:

۱- از تعداد ۱۰۴۸ دستگاه خودروی سواری پروانه شده و ترخیص نشده تا تصویب و با ابلاغ مصوبه اخیر، نسبت به ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودرو اقدام و ۴۸ دستگاه از این خودروها بدلیل وجود پرونده و سایر مشکلات، موفق به خروج از گمرک نشده اند.

۲- از تعداد ۳۴۰ دستگاه خودروی سواری اظهار شده لیکن پروانه نشده تا پایان مصوبۀ قبلی (۹۷/۱۰/۱۶)، قریب به ۷۷ دستگاه خودرو ترخیص گردیده است.

۳- از تعداد ۲۲۷ دستگاه خودروی موجود در گمرک خرمشهر (منطقۀ آزاد اروند) که با توجه به آمار قبلی، ۷۳ دستگاه سفارش آمریکا و ۱۵۴ دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده اند، نسبت به ترخیص ۱۴۴ دستگاه خودرو جهت تردد در منطقۀ مزبور و با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده است.

۴- درخصوص خودروهای موجود در گمرکات قبل از تاریخ ۹۳/۶/۲۳ به تعداد ۱۰۴ دستگاه، ترخیصی صورت نپذیرفته و ظاهراً صاحبان کالا جهت انجام امور مربوط به تمدید ثبت سفارش و سایر امور مرتبط به مراجع ذیربط مراجعه نموده اند.

۵- از تعداد ۲۲۸۹ دستگاه خودروی مطرح رسیدگی در مرجع قضائی، با توجه به صدور رأی برای ترخیص ۶۶۸ دستگاه خودروی سواری (در سال ۱۳۹۸)، صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موصوف، نسبت به اظهار ۳۵۸ دستگاه خودرو به گمرک اجرایی مربوطه اقدام که تشریفات گمرکی مربوطه درحال انجام است.

۶- از ۱۱۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا ثبت سفارش ابطال شده نیز امکان اظهار به گمرکات اجرایی مقدور نبوده و لذا اظهاری صورت نپذیرفته است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خاتمه افزود: بدیهی است درصورت اظهار خودروهای اشاره شده به هریک از گمرکات کشور، در صورت مطابقت شرایط خودروها با مفاد مصوبه هیأت وزیران، ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به بررسی‌های معمول اقدام و متعاقب آن وفق مقررات، نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *