۴۰ هزار میلیارد ریال برای رقابت در صادرات نیاز است

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای رقابت در صادرات به حمایت و کمک ۴۰ هزار میلیارد ریالی نیازمند هستیم که این میزان برابر با 2 درصد از کل صادرات کشور می باشد.
مجتبی خسروتاج در روز چهارشنبه در آئین تجلیل از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان برتر استان گلستان در گرگان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲تا ۴۵ میلیارد دلار صادرات کالا از کشور انجام شده است که با در نظر گرفتن اعتبارات لازم مشابه دیگر کشورها ،از صادرات کشورما نیز حمایت صورت گیرد.
وی به حمایت نمایندگان مجلس از رونق صادرات اشاره کرد و گفت:نمایندگان مجلس در بحث بودجه 97 وارد شدند و مانیز مسائل و مشکلات بخش صادرات را به آنها انتقال دادیم.
وی همچنین گفت: در دولت‌های نهم و دهم تعهداتی در زمینه حمایت از صادرات کالا صورت گرفت که به آن عمل نشد اما در حال حاضر بعضی از نمایندگان مجلس بندهایی را درجهت حمایت از صادرات کالا مطرح کردند که اگر تصویب شود ، کمک خوبی به رونق صادرات کالا از کشور می شود.
خسرو تاج گفت: صادرات کالا از کشور باید از پشتیبانی جدی برخوردار باشد و دولت تاکنون به دلیل محدودیت منابع درآمدی و بعضی مسائل متعدد نتوانسته در زمینه حمایت از صادرکنندگان موفق باشد.ولی با این وجود هنوز هم دولتمردان خواستار حمایت از صادرات کالا هستند.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت که استان گلستان با داشتن مرز اینچه برون ، برای ظرفیت سازی نیازمند توسعه است و باید به این ظرفیت اهمیت لازم داده شود.
وی گفت:اگر زیرساخت‌ها در اینچه برون گلستان لحاظ شود این منطقه به دلیل اینکه قطب ترانزیت با کشورهای آسیای میانه است ،می‌تواند بازار مناسبی در تعرفه ترخیص کالااز پنج کشوراز جمله قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و بلاروس گردد که باید از این فرصت استفاده کرد و در جهت اجرای امکانات زیر ساختی تلاش لازم صورت گیرد.
اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان دارای گمرک مرزی با کشور ترکمنستان می باشد که پس از استقلال کشورهای آسیای میانه از شوروی سابق فعال گردیده است.
همچنین در آذرماه ۹۳ خط ریلی ایران به کشورهای آسیای میانه با حضور روسای جمهوری ترکمنستان، قزاقستان و ایران به بهره برداری رسید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور ۸۰۰ بازرگان عضو اتاق بازرگانی دارد که در امور صادرات و واردات فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *