خودروهای متوقف شده در گمرک ترخیص می شوند

با نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزارت امور اقتصادی و دارایی، خودروهای موجود در گمرک که به علت عدم ثبت سفارش و همچنین بیشتر بودن ارزش آنها از ۴۰ هزار دلار، در گمرک متوقف شده بودند ترخیص می‌شوند. و واردات خودروهای مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موجود در گمرک نیز آزاد گردید.

دولت دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو را تصویب نمود که طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با سقف قیمتی بیشتر از ۴۰ هزار دلار ممنوع شد.

که طبق این دستورالعمل خودروهایی که بیش از ۴۰ هزار دلار قیمت دارند و قبل از این دستور العمل وارد گمرک شده بودند به سد این دستورالعمل جدید برخورد کردند و ترخیص آنها متوقف گردید. و به همین دلیل رییس سازمان توسعه تجارت در مکاتبه با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تعیین تکلیف این خودروها شدند.

بنا به درخواست مجتبی خسروتاج – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – خودروهای با ارزش کمتر و بیشتر از ۴۰ هزار دلار که قبل از این بدون ثبت سفارش وارد گمرک شده اند و یا ثبت سفارش آنها منقضی شده است و خودروهای با مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موجود در گمرک، با انجام تعرفه‌های جدید گمرکی می توانند ترخیص شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با درخواستهای سازمان توسعه تجارت برای تعیین تکلیف خودروهای متوقف در گمرک موافقت نمودند و موضوع را به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام و مراتب جهت اجرا به گمرکات کل کشور اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *