بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان چین است

طبق آمارهای به دست آمده چین برای سومین سال پیاپی بزرگترین تولید‌کننده و فروشنده خودروهای برقی و انرژی جدید در دنیا شده است.
آماری که شرکت ‘میایو’ این کشور اعلام کرده است حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ میلادی، خودروسازان چینی ۷۹۴ هزار دستگاه از این نوع خودروها تولید نمودند.و همچنین چین قادر بوده است در بازار خودرو خود که بزرگترین بازار دنیا می باشد ۷۷۷ هزار دستگاه از این خودروها را به فروش برساند.
وزارت صنعت و فن آوری اطلاع رسانی چین هم اعلام کرده است که این کشوربیش از نیمی از بازار خودروهای برقی و انرژی جدید دنیا را خود به دست گرفته است.
طبق آمار این وزارتخانه تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۲۱۴ هزار ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی در سراسر چین ایجاد خواهد شد و تاسیسات زیربنایی بسیاری نیز در حال ساخت می باشد.
شرکت‌های خودروساز برقی در چین می کوشند تا سهم بیشتری از این خودروها را در بازار جهانی از آن خود کنند و فروش آنها در کشورهای دیگر در حال افزایش است.
چین امیدوار است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی در صنعت ساخت این خودروها قدرت رقابت بالایی در مقابل کشورهای دیگر پیدا نماید و ۲۰ درصد از بازار جهان را به دست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *