توسعه ترانزیت‌ ریلی الزامی است

یک کارشناس حمل‌و‌نقل درباره توسعه ترانزیتی ریلی گفت: نوسازی کل ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی، بهره‌برداری از فناوری نو، افزایش سرعت حمل بار و تسهیل مقررات ‌ترانزیت، زمینه‌ساز توسعه ترانزیت ریلی می باشد.
سعید عظیم‌زاده درباره ضرورت برنامه‌ریزی دقیق راه‌آهن جهت افزایش ترانزیت ریلی، با هدف‌گذاری امسال راه‌آهن برای حمل بار و ترانزیت و افزایش سهم راه‌آهن گفت: دراین باره، پیش‌نیاز افزایش سرعت و حجم ترانزیت ریلی، برنامه‌ریزی دقیق است.
وی ادامه داد: برای هدف‌گذاری راه‌آهن علاوه بر افزایش سرعت حمل بار، باید روان‌سازی و تسهیل مقررات را در این مورد در دستور کار قرار دهد.
وی گفت:اساسی ترین خواسته صاحبان کالا در اکثر مدل‌های حمل و نقل، روان‌سازی و تسهیل قوانین و امور ترانزیت می باشد،‌ که در کشور ما ارگان‌های مختلفی بر ترانزیت نظارت و اعمال نظر دارند که این موضوع سرعت انتقال بار و ترانزیت را کاهش می دهد.
این کارشناس حمل‌ونقل ریلی درباره نوسازی تمامی ناوگان حمل و نقل ریلی و بهره‌گیری از فناوری‌های نو که می‌توانند در این زمینه اثر بخش باشند افزود: راه‌آهن خیلی تلاش کرده است که میزان حمل بار و ترانزیت ریلی را افزایش بخشو ولی به دلیل نبودن زیرساخت ها و برنامه ریزی مناسب جهت تسهیل امور ترانزیت این موضوع انجام نشده است.
وی گفت: تا موقعی که قوانین ورود و خروج کالا از مرزها به صورت یکسان عملی نشود تسهیل امور ترانزیت هم به سختی انجام می شود،که با افزایش سرعت ترانزیت ریلی توقف های ایستگاهی هم باید به حداقل برسد.‌
عظیم‌زاده رعایت قوانین و ارتباطات بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش سرعت حمل کالا از راه ریل دانست وافزود: مبحث کریدورهای ترانزیتی یکی از موضوعاتی است که در کشور مطرح است که هر روز هم کریدور جدیدی در کشورهای پیرامون ما تعریف می‌شود، بنابراین با توجه به شرایط طبیعی و جغرافیایی کشورمان، رقابت و تعامل جهت حضور فعال در این کریدورها، نیاز ضروری افزایش حمل بار می باشد.
عظیم‌زاده اظهار داشت: برای اینکه به بازارهای صادراتی وارد شویم باید به رقابت بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی توجه نماییم .که برای موفق بودن لازم است از حرکت های اقتصادی و همچنین نوآوری در تولید،کشورهای خارجی هم آگاه باشیم و رویه های تولید داخلی از لحاظ سنی هم به روز نماییم.
این کارشناس حمل‌ونقل ریلی در مورد تاثیر گذاری برگزاری نمایشگاه هم گفت:برگزاری نمایشگاه ۳ سالانه ریلی توسط حاکمیت صنعت ریلی باعث آگاهی مشتریان داخلی و خارجی درباره تولیدات ریلی می‌شود؛ و همچنین تامین و فراهم‌آوری ابزارهای مهم و موثر در بازاریابی و ارتباطات تجاری شده و در این مورد باعث افزایش اطلاعات، دانش فنی، مبادلات بازرگانی خارجی و توسعه همکاری اقتصادی می شود.
عظیم‌زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کشور باید صادرات محور باشند نه واردات‌محور،افزود: راه‌آهن حمایت خود را همیشه از تولید واگن و ریل در داخل کشور اعلام کرده است و از کالاهای ایرانی حمایت کرده است و همچنین در بیشتر اوقات تولیدات کشور به صورت اشباع می باشد که باید به فکر صادرات این محصولات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *