امریکا ازجنگ تجاری با چین عقب نشینی کرد

امروز بازارهای بورس آسیا به دلیل پایان جنگ تجاری بین آمریکا و چین روند افزایشی داشته است، قبلا آمریکا جنگ تجاری برای چین و بعد هم برای سایر کشورها مثل روسیه انجام شد.
امریکا اول تعرفه وارداتی برای فولاد و آلومینیوم تعیین کرد با اینکه چین بزرگترین صادرکننده این نوع فلزات میباشد و مقامات چینی گفتند که تعیین این نوع تعرفه‌ به معنی اعلام جنگ تجاری برای چین است که چینی‌ها هم واکنش‌های متقابلی را اعمال نمودند.مقامات چینی برای مقدار وسیعی از محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه مشخص کردند.
و دوباره آمریکا با صادرات هر نوع قطعات را به شرکت ZTE چین بزرگترین شرکت حوزه فناوری و نرم‌افزاری را ممنوع کرد.
این اقدامات باعث تشدید جنگ تجاری بین دو کشور در روزهای گذشته شد ولی روز یکشنبه امریکا عقب نشینی کرد و اعلام نمود که حمایت‌های خود را از ZTE شرکت چینی ادامه می دهد.
این اقدام امریکا، بازارهای بورس آسیا را به این نتیجه می رساند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین دو قطب بزرگ اقتصادی دنیا در حال پایان می باشد.
تحلیل‌گر JP Morganگفت: بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که از شرکت ‌تلکامZTE چین حمایت نماید و به زودی به تجارت با این شرکت ادامه دهد سرمایه‌گذاران آن را پیامی مثبت دانستند و قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.
روز یکشنبه ترامپ با توئیتی اعلام کرد که با رئیس جمهور چین جهت رفع مشکل ZTE کار خواهد کرد. و همچنین مقامات آمریکا آماده می‌شوند تا در واشنگتن با تاجران ارشد چینی جهت رفع مشاجرات فعالان اقتصادی بین دو کشور بحث و مذاکره نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *