هنوز ارز دولتی به واردکنندگان تلفن همراه اختصاص پیدا نکرده است

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: تا این زمان هیچ نوع ارز دولتی به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرده است.
سید محمود صفار درباره وضعیت تخصیص ارز به واردکنندگان تلفن همراه بیان کرد: با اینکه گفته شده بود برای هر نوع کالایی جهت واردات، دلار دولتی با قیمت 4200 تومان تخصیص پیدا می کند ولی تا این زمان هیچگونه ارز دولتی به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرده و به همین دلیل تاکنون هیچ ثبت سفارشی انجام نشده است که مشکلات بسیاری در بازار ایجاد شده است.
رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: در سال 1397 تا به امروز هیچ نوع ثبت سفارشی جهت واردات موبایل انجام نشده و همین موضوع باعث شده تا محصولا جدید وارد بازار نشود و همچنین، میزان موجودی کالاهای فعلی در بازار کاهش پیدا کند و قیمت‌ها به طور محسوسی افزایش پیدا کند که نگرانی‌های بسیاری از لحاظ وضعیت خرید مردم به همراه داشته است.
صفار افزود: تا این زمان، تلفن همراه 30 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است ولی مردم باید بدانند که اگر وضعیت همینطوری ادامه پیدا کند موبایل و تبلت با افزایش قیمت روبرو خواهد زیرا بعضی مسئولان موبایل و کالای فناوری اطلاعات را یک کالای لوکس می دانند ولی این کالاها در دنیا کالای مصرفی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *