شرکت‌های آلمانی در ایران به فعالیت خود ادامه می دهند

شهروندان و فعالان اقتصادی آلمانی اعلام نمودند که در ایران خواهند ماند، کار می‌کنند و برای تحریم‌های آمریکا آماده ‌می‌شوند.
نشریه آلمانی «هندلزبلات گلوبال» نوشت: ریچارد گرنل سفیر جدید آمریکا در آلمان بعد از خروج ترامپ از توافق ایران‌ در توییتی از آلمانی‌ها خواست کار در ایران را متوقف کنند و ازایران خارج شوند. که این در خواست با واکنش سریع و بازخوردهای منفی آلمانی‌ها در فضای مجازی مواجه گردید.‌ این توییت گرنل بیش از6 هزار بار توسط آلمانی‌ها ریتوییت شد و نزدیک به ۱۵۰۰ پاسخ دریافت کرد که بیشتر آنها بازخوردهای بسیار منفی و همراه با عصبانیت مردم آلمان نسبت به این موضع سفیرجدید بود.
میشل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی آلمان-ایران در هامبورگ در واکنش این سفیر آمریکا بیان کرد: ما تا این لحظه آماده تحریم‌های آمریکا می باشیم و در ایران خواهیم ماند.
میشل توکوس درمصاحبه با این نشریه آلمانی افزود: این خبر مارو شوکه نکرد زیرا ما در همکاری‌ با ایران همه جوانب را مدنظرقرار دادیم و تلاش می کنیم راه‌های جایگزین پیدا کنیم به عنوان نمونه :آلمانی‌ها خواستار این هستند که در کار با ایران با واحد یورو به جای دلار کار نمایند و بیشترشرکت‌ها با یورو یا گاهی با درهم با ایران معامله ‌می‌کنند و تا حد زیادی وابستگی به آمریکا کم شده است. شرکت‌های اروپایی رفتار آمریکا را پیش بینی کردند و به همین خاطر حصاری امنیتی برای خود ایجاد کردند.
ماتیوس رودیگر، نماینده شرکت سامسون در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز تهران گفت:که وقتی که دولت آلمان ما را تنها نگذارد در ایران ‌خواهیم ماند. این شرکت متخصص در دریچه‌های کنترل، تقریبا ۴۰ سال است که در ایران فعالیت می کند. رودیگر افزود: شرکت‌های بزرگ شاید نگرانی‌هایی داشته باشند ولی گروه‌های تشکیل شده از چند خانواده کاری مثل سامسون، سرمایه‌گذاری در ایران را سودآور می دانند.
وی اظهار داشت: بعضی از تحریم‌های اولیه آمریکا مثل فروش هواپیما احتمال دارد سریعا اجرایی شود اما تحریم‌های ثانویه تا ماه نوامبر اجرا نمی شود و از طرفی شرکت‌های آلمانی سال‌ها تجربه کار در ایران در زمان تحریم را دارند و برای دور زدن این تحریم‌ها کار آزموده اند. رودیگر گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که برای اعمال تحریم از طرف اتحادیه اروپا قادر به ادامه کار نیستیم ولی این نکته هم مطرح است که اروپایی‌ها تمایل ندارند راه امریکا رو در پیش بگیرند.
به گزارش این نشریه بخش‌های حساسی هستند که اگر امریکا تحریم کند، اروپایی‌ها هم نمیتوانند مقاومت نمایند.مانند:صنعت هوانوردی، بانکداری، بیمه ، کشتیرانی و لجستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *