اقدامات تجاری آمریکا، اروپا را به روسیه و چین نزدیک کرد

استاد دانشگاه آلتو در مصاحبه با راشاتودی بیان کرد:‌ اقدامات تجاری آمریکا علیه کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا این کشورها را به سمت ارتباط با چین و روسیه می برد.
آرل‌سی استاد دانشگاه آلتو، آلتوی فنلاند و استاد دانشگاه چینی هنگ‌کنگ در مصاحبه‌ای عنوان کرد: اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تعرفه واردات برای فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا آنها را مجبورخواهد کرد تا روابط تجاری جدید را با دیگر کشورها انجام دهند.
وی افزود: اقدامات آمریکا باعث می شود که اروپا برای تقویت روابط تجاری خود با دیگر کشورها مانند چین و روسیه و سایر کشورها رابطه برقرارکند.که به نظر این استاد دانشگاه،بعید است که اتحادیه اروپا در کوتاه مدت تحریم های خود را علیه روسیه لغو نماید.
وی گفت: بزرگترین نتیجه سیاسی که از این اقدامات امریکا به دست می آید این است که آمریکا خیلی سخت می تواند اتحادیه اروپارا به اتحاد خود برای مقابله با چین دربیاورد.
وی همچنین افزود: ترامپ به دنبال بازتعریف این ساختارها و مذاکره در این رابطه می باشد،ولی هزینه زیادی بابت از دست دادن برخی شرکای تجاری خود متحمل خواهد شد. که این اعمال تعرفه ها راه درستی نمی باشد.
وی گفت:‌ بسیاری از کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه درزمینه تجارت، معتقدند هیچ کس در جنگ تجاری پیروز نخواهد شد.
وی ادامه داد: تا این زمان آمریکا خود بزرگترین حامی تجارت آزاد در جهان بوده است ولی در حال حاضر رویکرد این کشور در این رابطه عوض شده است.که این اقدامات امریکا درمورد اعمال تحریم گمرکی فولاد و آلومینیوم از کانادا مکزیک و اتحادیه اروپا که متحدین آمریکا هستند کار درستی نمی باشد.
به عقیده وی، اقدام امریکا در اعمال تعرفه وارداتی جهت حمایت از صنایع مهم خود است ولی سایر کشورها برای تلافی این اعمال ها ممکن است برای امریکا ایجاد خطر کنندکه البته آمریکا هم نباید شکایتی در این رابطه داشته باشد که احتمال دارد نتایج ناخوشایندی به همراه داشته باشد.
وی افزود: اتحادیه اروپا هم اقدامی تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی انجام خواهند داد.اروپایی‌های به طورکاملا هوشیارانه‌ای کالاهای آمریکایی را جهت اعمال تعرفه گمرکی علیه آمریکا انتخاب کردند زیرا ادامه فعالیت صنعت آمریکا از تولید این کالاها،تنها به صادرات آن کالاها وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *