افزایش قیمت کالاها با وجود دریافت ارز 4200 تومانی به مواد اولیه وارداتی، منطقی نیست

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی کشور درمورد نوسانات ارزی این روزها و تأثیر آن روی قیمت کالاها و خدمات، گفت: مواد اولیه وارداتی به کشور به صورت مداوم رصد و کنترل می‌شود و ارز 4200 تومان به آن اختصاص پیدا میکند پس نباید قیمت ها افزایش یابد.که متاسفانه این روزها افزایش قیمت‌ها بیشتر از کاهش قیمت کالاها شنیده می شود.
وی افزود: ماه های قبل قیمت‌های واردات با ارز بالاتری صورت میگرفت ولی در حال حاضر با ارز پایین‌تری واردات انجام می شود پس باید کاهش بیشتری از نظر قیمت داشته باشیم ؛ و به مردم در این زمینه آرامش دهیم و این از وظایف دولت است.
وزیر اقتصاد در مورد طرح جامع مالیاتی نیزگفت: در این مورد با همکارانم پیگیر هستیم.که در این زمینه همکاری سازمان مالیاتی بسیار اهمیت دارد زیرا یکی از موارد به طرح جامع مالیاتی برمیگردد.
کرباسیان گفت: مبحث نقل و انتقال ملک برون‌سپاری می شود زیرا عوارض ساختمان توسط شهرداری اخذ می شود و هر سال براساس منطقه‌بندی عوارض ازطرف شهرداری تعیین می‌ گردد؛ اگر یک نفر بخواهد مالیات پرداخت کند باید از دفاتر اسناد رسمی نامه بگیرد تا بدهی آن معلوم شود و بعد از آن برای انتقال سند از وی حساب مالیاتی دریافت می شود. وی گفت به دنبال الکترونیکی شدن امور مالیاتی هستیم که باید سازمان ثبت اسناد کشور و وزارت ارتباطات در این رابطه باهم همکاری نمایند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ افزود: تغییرکلیه رویه‌های متداول در حال حاضرباعث شده تا جایگزینی‌ این روش در گرفتن مالیات‌ و پرداخت مالیات‌ها زمانبر‌ شود. تغییر کلیه زیرساخت‌ها دارای چالش‌ و مسائل چند جانبه‌‌ای است که باید تحقیق روی آنها انجام شود که البته امور مربوط به مالیات تصویب شده است و به زودی در فضای اشتغال اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *