آمریکا از 4 نوامبرکشورهایی را که از ایران نفت وارد کنند را تحریم خواهد کرد

ایالات متحده ساعاتی قبل اعلام نمود اگر کشوری از4 نوامبر سال جاری میلادی از ایران نفت وارد کند آن کشور را تحریم خواهد کرد و این قانون برای همه کشورها می باشد و این تصمیم واشنگتن باعث آشفته شدن بازار نفت شد و همپایان و مخالفین آمریکا دلسرد شدند.این در حالی است که بازارهای مالی در این چند سال از صدور معافیت آمریکا برای بعضی از کشورها مثل هند و چین برای کاهش واردات نفت از ایران عادت کرده بودند.
یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت: چنین معافیت‌هایی توسط دولت ترامپ صادر نمی شود؛ هرچند به صورت کلی هم غیر محتمل نیست. با انتشار این خبر، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴ درصد افزایش به ۷۰.۶۸ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت هم با ۲.۳ درصد رشد ۷۶.۴۶ دلار برای هر بشکه معامله شد.
این اظهارات دولت ترامپ در آستانه اولین نشست رسمی چند روز آینده در وین بعد از خروج آمریکا از برجام انجام خواهد شد و قرار است دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در حاشیه این نشست درباره وضع محدودیت‌های بیشتر علیه ایران با همتاهای اروپایی خود بحث و گفتگو نمایند.
بعضی از کارشناسان معتقدند که کشورهایی مثل چین و هند نمیتوانند واردات نفت خود از ایران کنسل کنند و این کشورها حتی قبل از توافق هسته ای 2015 میلادی هم از ایران نفت وارد می کردند البته کشورهای اروپایی در این ماه جاری میلادی قصد گرفتن معافیت از آمریکا برای داشتن تبادلات تجاری با ایران را داشتند که تاکنون موفق نشدند .یک مقام ارشد سابق در وزارت خزانه داری آمریکا گفته است:با این تحریم های سخت آمریکا نسبت به دولت ایران کشورها به دنبال راهی برای دورزدن این تحریم ها خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *