واردات‌ خودرو در این شرایط ،خیانت به کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: ما در شرایط طبیعی و معمولی مخالف واردات خودروهای لوکس و لوکس‌سواری افراد ثروتمند جامعه نیستیم ولی در این شرایط کنونی جنگ اقتصادی معتقدیم اختصاص منابع ارزی محدود کشور به واردات کالاهای لوکس و غیرضرور، نادرست و خیانت به اکثریت اقشار جامعه می باشد.
امیرحسن کاکایی بیان کرد: ممنوعیت واردات خودرو در این شرایط ، عملکرد درست و منطقی است چرا که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و منابع ارزی کشور باید کنترل شود و برای نیازهای اصلی و اساسی مردم استفاده شود.
وی در مورد اینکه انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرده که تقریبا ۱۵ هزار نفر در زمینه واردات خودرو مشغول به کار هستند و اگربعد از 3 ماه این ممنوعیت رفع نشود احتمال دارد تمام پرسنل این بخش بیکار شوند گفت:اشتغال در دو حوزه اصلی واردات و فروش و خدمات پس از فروش می باشد و اگر 15 هزار نفر پرسنل شاغل در بخش خدمات پس از فروش هستند به نظر آمار درستی است.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: واردکننده خودرو قصد دارند با ایجاد چنین مواضعی دولت را مجبور به آزاد کردن واردات خودرو نمایند واگر ممنوعیت خودرو برداشته نشود قصد دارند کار خود را تعطیل کنند و به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ندهند که این اقدام آنها خلاف قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می باشد.
وی گفت: اگرمنظور واردکنندگان از داشتن ۱۵ هزار پرسنل، فقط پرسنل شاغل در بخش واردات و فروش خودرو است، این آمار منطقی نیست و این ادعا فقط برای تحت فشار قرار دادن دولت می باشد.
کاکایی افزود: واردکنندگان خودرو طبق قانون موظفند تا ۱۰ سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو ازطرف خود، خدمات پس از فروش به خودروهای فروخته شده ارائه دهند، پس شرکت‌های واردکننده خودرو باید تا سال ۱۴۰۷ به کار و ارائه خدمات پس از فروش خود ادامه دهند حتی اگر در این مدت موفق به وارد کردن یک دستگاه خودرو هم نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *