۱.۷ میلیارد دلار خودرو به کشور وارد شده است

طبق گزارش گمرک ایران ، در ۱۱ ماه امسال واردات انواع خودرو به تعداد ۶۶ هزار و ۱۹۶ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۷۰۸ هزار دلار رسیده است.
اطلاعات کامل خودروهای ترخیص شده از گمرکات از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در بانک اطلاعاتی گمرک ذخیره شده و در دسترس می باشد.
طبق گزارش ارائه شده، کوچکترین اطلاعات واردات خودرو از ابتدای امسال تا این لحظه ، در بزرگترین بانک اطلاعات خودروهای وارداتی کشور ثبت شده است و قابل بهره برداری می باشد.
خودروهای وارداتی که از ابتدای سال ۱۳۹۶ مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت دارند و مشخصات کامل آنها در سامانه جامع گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی گمرک به ثبت رسیده در این گزارش قید شده است.
در گزارش گمرک قید شده است: امکان ندارد خودرویی بدون دریافت مجوز ثبت سفارش ترخیص گردد وهمچنین افزود: کلیه خودروهایی که از گمرک ترخیص می شوند ، مجوز ثبت سفارش و تاییدیه شماره VIN نامبردریافت کرده اند و این موضوع به طور سیستمی ثبت و کنترل می گردد.
در حال حاضر مشخصات فنی تمامی خودروهای وارداتی درهنگام ثبت سفارش ازسوی سازمان توسعه تجارت، دریافت و به طور الکترونیکی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال می گردد.
بنابراین در هنگام اظهار تاییدیه نمایندگی های رسمی خودرو، به طورالکترونیکی از سازمان توسعه تجارت استعلام و تاییدیه نمایندگی ها به طورالکترونیکی از طرف سازمان توسعه تجارت ثبت می شود.
طبق اعلام گمرک، امسال پیشنهاد افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از طرف هیچ کدام ازمسئولان گمرک مطرح نگردیده و براساس مقررات صادرات و واردات، این سازمان فقط مجری مقررات و تغییرات تعرفه ای می باشد که از طرف سازمان توسعه تجارت جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.
الکترونیکی شدن گمرک باعث شده است تا همه عملیات گمرکی کشور در یک اتاق شیشه ای قرار بگیرند و تراکنش های گمرکی روشن و شفاف قابل مشاهده باشد که طبق آن ، نه فقط خودرو بلکه اطلاعات کالاهای وارداتی به تفکیک جزییات کامل، مجوزها، اطلاعات اظهاری، مقدار حقوق و عوارض پرداختی و دیگر اطلاعات در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت شده و به صورت شفاف قابل مشاهده می باشد، در صورت نیاز هریک از نهادهای نظارتی و رفع هرنوع ابهام ، گمرک ایران قادر است که این اطلاعات را در اختیار آنها بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *