واردات کالا از هند، کره جنوبی، ترکیه و چین از طریق بانکی امکان پذیراست

ثبت سفارش جهت واردات کالا از چهار کشور«هند»، «کره جنوبی»، «ترکیه» و «چین» از تاریخ ۱۰ بهمن ماه امسال تنها با روش بانکی و به صورت گشایش اعتبار اسنادی، برات یا حواله امکان پذیر می باشد.
مهدی کسرایی پور مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی بیان کرد که ثبت سفارش کالا جهت واردات ازاین چهار کشور طبق بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی فقط به صورت گشایش اعتبار اسنادی میسر می باشد.
وی با اشاره به اینکه مطابق بخشنامه معاون اول رییس جمهوری از تاریخ ۱۰ بهمن ماه امسال ثبت سفارش برای واردات کالا از چهار کشور «هند»، «کره جنوبی»، «ترکیه» و «چین» تنها از طریق بانکی امکان پذیر می باشد ، به تشریح دو روش ثبت سفارش کالا جهت واردات پرداخت وافزود: بنابراین جهت واردات کالا به کشور دو روش «بانکی» و «غیربانکی» وجود دارد که ازطریق بانکی تخصیص و تامین ارز بیشتر توسط بانک مرکزی و پرداخت آن به واسطه یکی از بانک های عامل صورت میگیرد.
کسرایی پور درباره روش واردات کالا به روش غیربانکی گفت: در روش غیربانکی یا روش «بدون انتقال ارز» هیچ کدام از بانک های تجاری یا تخصصی کشور به عنوان بانک عامل در پرداخت بهای کالای وارداتی دخالت ندارند.
وی درمورد ثبت سفارش های صورت گرفته درواردات از 4 کشور مشخص شده با روش غیربانکی پیش از ابلاغ بخشنامه معاون اول رییس جمهوری گفت: سازمان توسعه تجارت، گمرک و کلیه دستگاه های ذیربط در خصوص این گونه از ثبت سفارش ها، اقدامات لازم را صورت گرفته و این موارد ارتباطی به بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *