نرخ دلار از ۵هزار تومان کمتر نشود

یکی از اعضای اتاق بازرگانی با تاکید بر این‌که نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به دلیل تورم سال‌های گذشته منطقی نمی باشد،بیان کرد: دلار با محاسبات اقتصادی، نباید کم‌تر از ۵ هزار تومان شود.
عباس آرگون درباره اینکه سیاست تک نرخی کردن ارز در شرایط مناسبی اعمال شد،افزود: به دلیل اتفاقاتی که سال قبل در بازار ارز افتاد، این سیاست بهترین راهکار برای تنظیم بازار می باشد.
آرگون نرخ اعلام شده از سوی دولت را منطقی ندانست و گفت: بهای کالای تمام شده برای صادرکنندگان بیشتراز قیمت فعلی است ولی باید با نرخ 4200 تومان به سامانه نیما عرضه نمایند که با این وضع صادرکنندگان بخش خصوصی آسیب جدی می بینند.
وی درباره دوبرابر شدن ثبت سفارش گفت: این افزایش برای واردکنندگان جذابیت ایجاد کرده وحاشیه سود آنها را افزایش داده است.
این عضو اتاق بازرگانی گفت: قیمت‌ کالاهای وارداتی در بازاراکثرا با نرخ آزاد مطابقت دارد تا نرخ اعلام شده، که منطقی‌ترین کار در این شرایط این است که سیاست تک نرخی کردن ارز را حفظ ولی دو نرخ 4200 و آزاد را به هم نزدیک نماییم.و با توجه به افزایش حجم واردات، ذخایر ارزی کشور ضربه خواهند خورد که برای جلوگیری از این موضوع بایدکالاهای اساسی در اولویت قرار بگیرند.
آرگون افزود: یکی از راه های کاهش قاچاق وصل سیستم بانکی به سیستم دارایی برای نظارت بهتر در واردات می باشد.
این عضو اتاق بازرگانی درباره قیمت دلار در روزهای آینده گفت: به دلیل شرایط سیاسی و بحث تحریم‌ها،که به وجود آمده است قیمت دلار در آینده مبهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *