شکسته شدن انحصار واردات داروهای برند

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: طبق سیاست های جدید این سازمان دیگر به واردات برند خاص از یک دارو اصرارنخواهیم داشت و انحصار در این زمینه از بین خواهد رفت.
کیانوش جهانپورگفت: لازم نیست داروهای وارداتی با برند خاصی وارد کشور شود. برای مثال :داروی دسفرال، انواع مختلفی دارد که می شود ازبرندهای دیگر آن نیز استفاده کرد.
وی افزود سازمان غذا و دارو هیچ تاکیدی برای واردات دارو با برند خاصی ندارد و نیازی نیست که داروها با برند خاصی وارد شوند.
از طرف دیگر لزوم حمایت از داروی برند حذف شده و بیشتر بازار دارویی کشور برای حمایت از داروی تولید داخل اختصاص پیدا کرده است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بعضی از پزشکان و مردم به نام برند دارو اهمیت می دهند و به تجویز پزشک یا توصیه دیگران آنها را مصرف می نمایند و اگر نام تجاری دارو را پیدا نکنند گمان می کنند کمبود دارو به وجود آمده است ؛ درصورتی که این دارو انواع دیگری هم دارد.
جهانپور ادامه داد: اگر قادر نباشیم دارویی را در داخل تولید کنیم، انواع مختلف دارو را از خارج وارد خواهیم کرد.
14 فروردین ماه سال جاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50درصد مواد اولیه و 95درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست محدودیت واردات دارو امسال در حال انجام است ولی ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده داروی تولید داخل نیز مدنظر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *