مطلوب نبودن میزان تجارت ایران و روسیه

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری وهمچنین سهولت در انجام این مبادلات بین ایران و روسیه مطلوب نیست
حسین سلاح‌ورزی در دیدار با ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه گفت: برخلاف روابط بسیار مناسب سیاسی و منافع مشترکی که بین ایران و روسیه می باشد، حجم مبادلات تجاری و سهولت در انجام مبادلات بین دو کشور تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.
سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور وجود دارد،گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز پیگیر مسائل تجاری با تجار روس می باشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:امیدواریم با علاقه و پیگیری رئیس مجلس دومای روسیه نسبت به افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور، به رفع مشکلات و تسهیل تجارت کمک نماید.
سلاح‌ورزی همچنین گفت: امیدوارم فعالیت‌های کمیته مشترک اقتصادی ایران و روسیه قادر باشد موانعی که درزمینه گمرک، حمل‌ونقل و مسائل بانکی وجود دارد را برطرف نماید.
ویاچسلاو ولودین – رئیس مجلس دومای روسیه – همچنین علاوه بر تقدیر از اقدامات اتاق ایران برای توسعه روابط تجاری با حوزه خصوصی روسیه گفت: لازم است مناطق و استان‌های دو کشور روابط نزدیک‌تری با یکدیگر برقرار کنند و در جهت توسعه روابط تلاش نمایند.
وی در باره اهمیت همکاری اتاق‌های استانی دو طرف تاکید کرد و افزود: شهر بلگراد فعالانه در پروژه همکاری دریای خزر شرکت دارد. و امیدوار هستیم که دیگر شهرها و استان‌های روسیه نیز در جهت توسعه روابط با شهرها و استان‌های ایران اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *