عقب‌نشینی آمریکا از جنگ تجاری با چین باعث تقویت بورس های جهانی شد

رویترز خبر داد: عقب‌نشینی نسبی دولت آمریکا از جنگ تجاری با چین و همچنین داشتن تمایل جهت مذاکره با این کشور باعث گردید تا بورس‌های جهانی تقویت شوند.
به گفته رویترز، چین و آمریکا در روزهای گذشته یکدیگر را به اعمال تعرفه گمرکی جهت واردات دهها میلیارد دلار کالا از طرف مقابل به کشورشان تهدید نمودند.
و همین موضوع باعث شد نگرانی در بین سرمایه‌گذاران و قرمز شدن بازارهای بورس بین‌المللی ایجاد شود ولی در حال حاضر مقامات دولت ترامپ اعلام کردند که هنوز برنامه‌ای جهت اعمال برنامه‌های گفته شده ندارند و دوباره بورس‌های بین‌المللی روند افزایشی خود را در پیش گرفته‌اند.
این مقامات آمریکایی معتقدند که اختلاف دو کشور می‌تواند از طریق گفت‌وگو حل گردد.
لری‌کدلو، دبیر شورای اقتصاد ملی آمریکا و مشاورارشد اقتصادی ترامپ در مصاحبه‌ای عنوان کرد: که سیاست بین دو کشور در آینده شرایط بسیار ملایم‌تری را خواهد داشت.
ترامپ در توئیتی تا حدی بر مواضع مشاور اقتصادی خود صحه گذاشت و نوشت:که هر نوع اعمال تعرفه‌ای می‌تواند دوطرفه صورت گیرد.وی همچنین در توئیت خود مطرح کرده که آینده بسیار روشنی را برای دو کشور پیش‌بینی می‌کند.
شاخص MSCI که اوضاع بازارهای سهام در ۴۷ کشور را نشان می‌دهد امروز ۰.۲۴ درصد بالا رفت که قسمتی از این افزایش به دلیل بالا رفتن ۰.۵ درصدی شاخص STOXX – ۶۰۰ اروپا بوده است.
به عقیده یکی از کارشناسان مؤسسه بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا ،علیرغم احتمال حل و فصل شدن این موضوع بین چین و آمریکا و به دلیل زمان‌بر بودن مذاکرات بین دو طرف تأثیر این نوع رویارویی‌ها بین دو کشور در میان‌مدت بر بازار ماندگار خواهد بود.
به گفته مارشال گیتلر کارشناس ارشد مؤسسهACLS ،حتما اختلافات بین دو کشوراز همین فردا حل نمی شود ولی به دلیل طبیعت دم‌دمی مزاج دولت کنونی آمریکا این احتمال می رود که پیش از اینکه اتفاقی بیفتد این موضوع بین دو کشور حل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *