مستثنی شدن عراق و افغانستان از تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات

جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور با موضوع رسیدگی به پرداخت مابه التفاوت ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و دارو و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور روز یکشنبه،2 اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با بیان بودن بعضی کاستی‌ها در اعمال سیاست‌های جدید ارزی گفت: وجود بعضی نواقص در اجرای سیاست‌های جدید ارزی طبیعی می باشد ولی دولت تلاش نموده تا درکم ترین زمان با برطرف کردن کاستی‌ها و تکمیل پیش نیاز‌ها، مشکلات پیش روی تجار، فعالان اقتصادی و نیازمندان ارز را کاهش دهد.
در این جلسه ،وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور و دستیار ارشد اقتصادی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد مسائل تخصصی مثل بازارچه‌های مرزی، خوراک پتروشیمی‌ها، نحوه پرداخت مابه التفاوت ارز واردات با ارز متقاضی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
براین اساس صادرکنندگان وظیفه دارند که ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور را بازگردانند و یا کالاهای مورد نیاز خودرا وارد نمایند. همچنین صادرکنندگانی که از بازارچه‌های مرزی و همچنین از کشورهای عراق و افغانستان و با پول ملی صادرات و واردات انجام میدهند از این مصوبه مستثنی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *