کاهش 73 درصدی واردات خودرو در ماه نخست امسال

گمرک ایران خبر داد که در ماه فروردین 73 درصد، واردات خودرو به کشور کاهش داشته است و اعلام کرد در این مدت،هزار و ۳۴ دستگاه خودرو از طریق گمرکات وارد کشور شده است.
طبق آمار گمرک ایران در فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو با ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۳ درصد و از لحاظ ارزش ۷۷ درصد کاهش یافته است. همچنین در ۱۲ ماهه سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار به کشور وارد شد بود که نسبت به سال ۹۵ از نظر تعداد ۸ و ۶۶ صدم درصد و از حیث ارزش ۸ و ۴۴ صدم درصد کاهش داشته است.
طبق گزارش، کلیه کالاها مخصوصا تک تک خودروهای وارداتی در سال ۹۶ و فروردین ماه سالجاری مجوز ثبت سفارش دارند. مجوز های ثبت سفارش به صورت کدهای ۸ رقمی و الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت و در سامانه گمرک بارگذاری می‌شود و اگر مجوز ثبت سفارش ارئه نشود، در گام اول امکان اظهار کالا در سامانه جامع گمرکی وجود نخواهد داشت.
درمورد ترخیص خودروهای وارداتی علاوه بر دریافت مجوز ثبت سفارش قبل از اظهار به گمرک، بعد از پایان تشریفات گمرکی و در موقع خروج نیز ضمن ارائه vin خودروهای وارداتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در هنگام خروج خودروها، گمرکات نسبت به دریافت تاییدیه مجدد مشخصات خودروها و مجوزهای ثبت سفارش و نمایندگی‌های رسمی خودروهای وارداتی به طور سیستمی اقدام خواهند کرد که مجوز ثبت سفارش و تاییدیه ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودروی وارداتی در سال ۹۶ در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده و مستندات آن نیز موجودمی باشد.
لازم به ذکر است با کمک گمرک الکترونیک، گواهی های ترخیص خودرو نیز به طور الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی برای شماره گذاری خودرو در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *