متوقف شدن واردات قطعات خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: یکی ازاساسی ترین کارهایی که در اقتصاد صنعت خودرو باید انجام شود ممنوعیت واردات قطعات دارای تولید داخل و تکیه بیشتر بر توان قطعه‌سازان داخلی می باشد.
محمدرضا نجفی‌منش،بیان کرد:با اینکه پژو سیتروئن فعلا فعالیت‌های خود را در ایران تعلیق نموده ولی برای رایزنی با آمریکا جهت ادامه فعالیت‌ در ایران در حال تلاش است.وی با اشاره به اینکه در این شرایط که آیا خودرو سازان خارجی در ایران می مانند یا نه باید عملکرد ما بر روی افزایش عمق ساخت داخل خودروهای تولیدی باشد،افزود: در این ربطه اولین کاری که باید انجام شود ممنوع شدن واردات قطعاتی است که نمونه مشابه آنها در داخل تولید می گردد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: در این شرایط که دولت باید مصارف غیر ضروری ارز را متوقف نماید و همچنین واردات کالاهایی که تاثیری در زندگی مردم به صورت مستقیم را ندارند مثل خودرو و قطعاتش را ممنوع نماید.
نجفی‌منش درباره داخلی‌سازی قطعات تمام خودروهای تولیدی در کشور امکان پذیرست،گفت: قطعه‌سازان حتی توانایی داخلی‌سازی خودروهای پسابرجامی را هم دارند همان‌طور که خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ را داخلی‌سازی کردند.
وی افزود: درکل استراتژی جدید صنعت خودرو در این شرایط باید به کمتر شدن وابستگی به خارج و نیز تقویت توان قطعه‌سازان داخلی جهت کاهش آسیب‌پذیری این صنعت از تحریم‌های احتمالی بیانجامد. چند روز قبل شرکت پژو سیتروئن اعلام نمود که برای خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می نماید. که کارشناسان این اقدام شرکت پژو سیتروئن را خودزنی خودروساز فرانسوی دانستند.
به گفته کارشناسان « قبلا هم پژو جهت بازگشت دوباره به ایران یک غرامت چند صد میلیون یورویی پرداخت کرده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی کردند و امکان خروج سرمایه‌گذاری انجام شده را هم ندارند که این شرکت‌ها به خاطر ترس از آمریکا با توقف فعالیت در ایران، خودزنی نمودند ».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *