عدم نیاز به رجیستری برای برخی از گوشی های مسافری

قبلا شرایط واردات گوشی تلفن همراه برای مسافران مشخص شده است در حال حاضر اطلاعات جدید افرادی که قصد اقامت تا ۳۰ روز در کشور را دارند، نیازی به رجیستری گوشی نخواهند داشت.

طبق گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ با اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه جهت  مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی را در نظر دارد تا کسانی که اقدام به واردات گوشی از طریق مسافری یا به عنوان سوغات آورده  میشود ، نیز بتوانند محصول خود را درابتدا ورود به کشور در سامانه گمرک رجیستر نمایند تا پس از آن بتوانند از خدمات اپراتورهای تلفن همراه کشور بهره‌مند گردند.

همانطور که ذکرشد این شرایط مختص به کسانی است که به صورت محدود و برای مصارف شخصی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه می نمایند.

گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری وعنوان  کردن شرایط غیر تجاری تنها یک دستگاه تلفن همراه، با دریافت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض مربوطه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می نماید.

این بخشنامه تأکید کرده است در صورتی که تلفن همراه اظهار نشود و حقوق ورودی آن پرداخت نشود  و موارد فوق در سامانه مذکور درج نشود درهنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر می باشد.

طبق اعلام جدیدی که انجام گرفته «چنانچه مسافر قصد استفاده از سیم‌کارت ایرانی داشته باشد و اینکه مدت حضور وی بیشتر از 30 روز باشد، برای  گرفتن  خدمات اپراتوری، تجهیز باید در دفاتر گمرک موجود در مبادی ورودی کشور ثبت شود.»

گفتنی است حقوق و عوارض گمرکی طبق ارزش گوشی موبایل مسافر و توسط گمرک تعیین می گردد، ولی نکته‌ای که هست اگر مسافر از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند و بخواهد برای مدت کمتر از 30 روز در ایران باشد، بدون نیاز به ثبت هم  می‌تواند از گوشی خود در ایران استفاده نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *