صادرات سنگ آهن ایران به چین افزایش پیدا کرد

صادرات سنگ آهن ایران به چین، در ماه ژانویه با ۲۹ درصد افزایش به ۱.۵۴ میلیون تن رسیده است. ایران رتبه 5 تامین‌کننده سنگ آهن چین را به خود اختصاص داده است.
تولید کنندگان فولاد در چین با اینکه در آستانه تعطیلات یک هفته‌ای سال نوی چینی می باشند در حال افزایش ذخایر خود نیزهستند، آمارهای موسسه تامسون رویترز نشان دهنده ی آن است که، واردات سنگ آهن چین در ماه ژانویه به ارقام بالایی افزایش پیدا کرده است.
همچنین میزان واردات سنگ آهن چین از طریق دریا در ماه گذشته میلادی به ۹۳٫۷ میلیون تن رسیده است. میزان واردات در ماه فوریه نیز تا این زمان به۷۰ میلیون تن رسیده است.
البته میزان واردات سنگ آهن چین در ماه دسامبر ۸۴٫۱۴ میلیون تن می باشد. و میزان واردات در ماه ژانویه بالاترین رقم ۶ ماه اخیر به حساب می آید وفقط اندکی از ۹۴٫۵۴ میلیون تنی می باشد که چین در ماه نوامبر وارد نموده بود.
میزان واردات سنگ آهن چین از ایران، در ماه ژانویه ۲۹ درصد افزایش داشت که به ۱٫۵۴ میلیون تن می رسد.
ایران پنجمین تامین‌کننده بزرگ سنگ آهن چین می باشد . طبق گفته کیوان جعفری تهرانی، مدیر شرکت ایرانی جامع تجارت،با افزایش تعرفه صادرات از ماه آینده، صادر کنندگان ایرانی محموله‌های بیشتری را صادر نمودند.
چین در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱٫۰۷۴ میلیارد تن سنگ آهن وارد نموده است که رقمی بی‌سابقه است. ۶۰ درصد این رقم را از استرالیا و حدود ۲۰ درصد ازآن را از برزیل تامین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *