فرآیندخرید ریال قطر از صادرکنندگان آغاز شد

مدیرکل دفترعربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، از آغاز به کارفرایند خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات به این کشور خبر داد وافزود : مبنای تعیین خرید ارز ریال قطر تغییر کرده است.
به گفته سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن از آغاز شروع فرآیند خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات خبر داد و گفت: به دلیل پیگیری‌های صورت گرفته در مورد حل مشکلات صادرکنندگان کالا به کشور قطر و تشکیل جلسات مختلف با دعوت تجار و صادرکنندگان و نمایندگان بانک‌های مرکزی، صادرات و ملی درغالب کارگروه اقتصادی- تجاری ستاد قطر، با همکاری بانک های مرکزی و صادرات فرآیند انتقال ارزهای صادرات به قطر به داخل کشور اصلاح و شیوه تعیین نرخ خرید ارز از صادرکنندگان اعلام شد.
وی از پیگیری بانک صادرات و مساعدت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: بانک صادرات از تاریخ۹۶/۱۱/۰۸ و فقط یک روز بعد ازانجام اولین معامله با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به تغییر مبنای تعیین خرید ارز ریال قطر طبق نرخ اعلامی بانک مرکزی ایران کرده است.
مدیرکل دفترعربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: این اقدام مهم باعث آسان شدن صادرات به قطر شده و نقش بسیارمفیدی در افزایش صادرات به این کشور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *