ریسک بالای معاملات بیت کوین

علی روح الامین، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان هدف  قرار دادن دلار ازطرف بیت کوین در ایران، اظهار کرد: اگر در شرکت‌های هرمی گذشته واحد پول ریال در جریان بود و مشتریان و متقاضیان فعالیت در این زمینه،از طریق آن، اقدام به سرمایه گذاری کاذب می‌کردند، ولی در بیت کوین، ارز و دلار کشور مورد هدف است.

وی همچنین افزود: این موضوع، زمانی تهدید آمیزتر از گذشته می شود که در شرایط فعلی، صرفه جویی ارزی در کشور، ضرورتی جدی و اجتناب ناپذیر می باشد و مسلما، خروج یک دلار به طور غیر منطقی نیز به مصلحت اقتصاد کشور نخواهد بود.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: البته بعضی نیز معتقدند این دلار‌ها از کشور خارج نمی‌شود، ولی حتی در صورت عدم خروج آن از کشور، کنترل و اختیار عده‌ای دلال مَسلَک نیز بر این منابع، معقولانه و منطقی نمیباشد.

روح الامین افزود:در حال حاضر، بیشترین نیاز کشور به اشتغال و تولید است و قطعا راه افتادن چنین قائله‌هایی مثل بیت کوین، به مصلحت اقتصاد کشور و سیاست‌های اقتصاد سیاسی نمی باشد و باید با هوشمندی و درایت درمقابل  تحرکات اقتصادی، ایستادگی نمود و با تدبیر آن را به نحو شایسته‌ای رهبری کرد.

وی گفت:طرح وعده سود‌های گول زننده ۴۰ درصدی، از موضوعاتی است که می‌تواند موقیعیت و زمینه لغزش گروه‌های هدف را فراهم کند و قاعدتا ، در صورت عدم شناخت و آگاهی کافی، احتمال تحمل کردن خسارات بسیاری در زمینه و قالب چنین فعالیت‌هایی دور از ذهن نیست.

ریسک بیش از حد فعالیت در بیت کوین‌ها

چندی قبل ناصر حکیمی، معاون بانک مرکزی، با اعلام هشدار نسبت به بیت کوین‌ها اظهارداشت:مردم دوباره  به دام و تله نیفتند و سرمایه‌های خود را از دست ندهند.

گرچه، هنوز بطور قطعی نمی شود در ارتباط با قانونی بودن یا نبودن بیت کوین‌ها اظهار نظر داشته باشیم، ولی آنچه که تردیدی در آن نیست ریسک بسیار بالای فعالیت در بیت کوین است.

با توجه به تجربه های تلخ گلد کوییست‌ها و یا همین موضوع موسسات مالی و مشکلاتی که ایجاد شد ، انتظارداریم مردم با هوشمندی، درایت و تعقل بیشتر نسبت به فعالیت‌های  این گونه ای تصمیم گیری نمایند.

حکیمی در ادامه ‌افزودد:”مردم باید احتیاط نمایند که در این زمینه  فریب سوداگران را نخورند، و همچنین بیت کوین از نظرفنی و تکنولوژیکی بحث قوی دارد، اما این ابزار نوسان دارد، یعنی به همان اندازه که قیمت رشدکرده ممکن است  به همان میزان نیز قیمت آن کم شود،بنابراین احتمال کلاهبرداری روی این ابزار بسیار زیاد می باشد و به نظر می‌رسد در حال حاضر، بیت کوین، در همان مسیر گلد کوییست حرکت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *