خودروسازان فرانسوی در ایران می مانند

برخلاف خروج آمریکا از برجام، خودروسازان فرانسوی در ایران خواهند ماند و به همکاری با خودروسازان ایرانی ادامه می دهند.
طبق بررسی اخبار بین‌المللی منتشرشده و مواضع رسمی کشورهای اروپایی،این کشورها خواهان حفظ و تعمیق روابط اقتصادی در ایران می باشند و با اقدام یک جانبه آمریکا مقابله میکنند. درتازه ترین رویداد در این باره نیزامانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید نمود که اتحادیه اروپا فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران حتی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها را تضمین می کند.
طبق این گفته،خودروسازان مطرح بین‌المللی مانند خودروسازان فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو مشکلی جهت ادامه همکاری با شرکای ایرانی خود ندارند، و شرکت پژو از حدود 2 سال پیش دور جدید فعالیت‌های خود در ایران را با همکاری ایران خودرو شروع نموده و خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول این شرکت وارد بازار شده است. اینطور که عنوان شده، پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز در ماه های آینده وارد بازار می شود.
چند روز قبل مسئولان ارشد پژو در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفتند که در رابطه با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه می باشیم. سیتروئن نیزدر حدود یک سال قبل اجرای قرارداد مشارکت با گروه خودروسازی سایپا را شروع کرده و خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول آن نیز به زودی راهی بازار خواهد شد.
یکی دیگر از شرکت های فرانسوی، رنو می باشد که گرچه بعد از اجرایی شدن برجام روابط خود را با شرکای ایرانی توسعه بخشید ولی برای سرمایه‌گذاری و تولید مستقل محصولات خود در ایران حضور دارد. قرار است رنو با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هلدینگ ناصح، محصولات خود را به طور مستقل در ایران تولید کند که این امر مربوط به اجرایی شدن این قرارداد در سایت بن‌رو در ساوه دردست اجرا می باشد.
ادامه همکاری ها با خودروسازان فرانسوی در ایران قطعی می باشد و همچنین حضور هیوندایی به عنوان خودروساز شاخص کره‌ای نیز در ایران ادامه دارد. هیوندایی در 2 سال اخیر وارد شراکت با شرکت کرمان موتور شده و محصولاتی مانند النترا به طورداخلی‌سازی شده در ایران مونتاژ می کند.
با اینکه این خودروساز کره‌ای جدیدا اظهار نظر رسمی در رابطه با برنامه‌های خود جهت ادامه حضور در ایران نداشته است ولی مواضع اتحادیه اروپا و نیزاخبار غیر رسمی حاکی از آن است که این خودروساز کره‌ای نیز برنامه‌های جدی جهت ادامه حضور و گسترش فعالیت‌های خود در ایران خواهد داشت که یکی از اقدامات این شرکت،عرضه توسان داخلی‌سازی شده تا پایان امسال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *