آماده بودن چین در برابر آمریکا

چین بیان کرد: اگر اختلافات اقتصادی و تجاری این کشور با‌ آمریکا فروکش نماید باز هم برای هر سناریویی توسط آمریکا آماده است.
به عقیده بسیاری از ناظران،در صورت تشدید نبردهای تجاری چین و آمریکا این بار به نفع پکن است که از مازاد تجاری بالایی در برابر آمریکا به ارزش 370 میلیارد دلار برخوردار است.
همزمان ‘لیو خه’ معاون نخست وزیر چین و مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا، در واشنگتن با مقام های این کشور در باره اختلافات اقتصادی گفت و گو نموده است.
خبرگزاری شینهوا براساس بیانیه وزارت بازرگانی چین گفته است:که خواست و امیدواری چین این است که طرفین این مذاکرات را که به نیمه راه رسیده است ادامه دهند.
همچنین چین از کاهش فشارهای آمریکا بر روی شرکت مخابرات و تلفن هوشمند ‘زد تی یی’ نیز تشکرکرده و آن را برای ارتباطات طرفین مهم میداند.
همچنین ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهور آمریکا بیان کرده که ما این امتیاز را به چین دادیم چرا که می خواهیم امتیازهای بزرگتری از این کشوربه دست آوریم و این کاهش فشارها بر ‘زد تی یی’ با ارزش می باشد.
گایو فونگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت:چین نمی خواهد کشمکش های اقتصادی با آمریکا افزایش پیدا کند ولی برای هر تحول و سناریویی نیز آمادگی دارد.
آمریکا شرکت ‘زد تی یی’ را به مدت 7 سال از تجارت با شرکت های دولتی آن کشور منع نموده است اما تاکنون این ممنوعیت به طور کامل برداشته نشده و چین ابراز امیدواری کرده است که این هدف به زودی انجام شود.
وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد:چین به رغم گفت و گوها با آمریکا قطعا و هرطور که امکان داشته باشد از منافع ملی و منافع شرکت های خود دفاع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *