حجم مبادلات ایران و فرانسه در سال گذشته افزایش داشته است

خزانه داری فرانسه وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی این کشور در مورد مبادلات تجاری فرانسه و ایران در سال 2017 بیان کرد:میزان مبادلات این دو کشور در سال قبل به رقم 3.8میلیارد یورو رسیده است.
از سفارت ایران در فرانسه، طبق این گزارش مبادلات تجاری فرانسه با ایران که به دلیل تحریم‌های اقتصادی ۲۰۱۱ به بعد از رقم ۴٫۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۶ به ۵۱۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرده بود در پایان سال ۲۰۱۷ به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو افزایش پیدا کرد.
بنابراین صادرات فرانسه به ایران بعد از افزایش ۲۸ درصدی و رسیدن به رقم ۷۲۲ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، در پایان سال ۲۰۱۷ رقم ۱٫۵ میلیارد یورویی داشته است.
۳۹۱ میلیون یورو از این مبلغ متعلق به صادرات قطعات هواپیما (افزایش ۲۶ درصدی) و ۱۴۴ میلیون یورو دیگر به صادرات قطعات خودرو (۶٫۹) و تولیدات دارو (۱۳ درصد) تعلق دارد.
بنابر گزارش ذکر شده، فرانسه در سال ۲۰۱۷ نهمین کشور صادرکننده به ایران در سطح جهان و سومین صادر‌کننده بعد از آلمان و ایتالیا می باشد. فرانسه در سال گذشته بعد از ایتالیا، دومین شریک تجاری ایران (مجموع صادرات و واردات) در اتحادیه اروپامی باشد. در این زمینه آلمان رده سوم را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *