‌ کاهش سود تسهیلات برای واحدهایی که قصد نوسازی دارند

وزیر صنعت با اشاره به اینکه توسعه پایدار صنایع کوچک در دولت دوازدهم دارای توجه ویژه ای است، گفت: سود تسهیلات جهت صنایع کوچکی که قصد نوسازی دارند کاهش می یابد.
محمد شریعتمداری در همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار گردید با بیان اینکه اهمیت صنایع کوچک و متوسط در اشتغالزایی و همچنین توجه ویژه که دولت دوازدهم به این صنایع دارد در زمینه برنامه‌های آینده جهت توسعه پایدار این صنایع گفت: یکی از اقدامات انجام شده دراین باره که توسط سازمان صنایع کوچک اخیرا صورت گرفته است بررسی و رصد وضعیت موجود این صنایع بوده است که طبق آن تصویرواضحی از وضعیت موجود آنها بدست آید.
وی در ادامه به پراکندگی جغرافیایی و توسعه متوازن صنایع کوچک و متوسط و نیز سهم زیاد این صنایع از اشتغالزایی به عنوان دو موضوع مهم و ارزشمند این صنایع نسبت به صنایع بزرگ کشور اشاره نمود وافزود: کمترین معوقات بانکی مربوط به صنایع کوچک می باشد.
وی گفت:بار سنگین توسعه بر دوش واحد های کوچک می باشد که با وجود جوان بودن جمعیت کشور و نیز ورود استارتاپ ها دارای اهمیت بیشتری است.
وزیر صنعت از ارائه مشوق به واحدهای صنعتی که برای نخستین بار صادرات انجام می‌دهند را یکی دیگراز برنامه‌های دولت خواند و گفت: در بودجه ۹۷ جهت‌گیری مناسبی جهت توسعه این صنایع انجام شده که با همکاری مجلس این مساله عملیاتی خواهد شد.
شریعتمداری درباره افزایش تنوع صادراتی گفت:در سال‌های قبل صادرات بسیاری به کشورهای آفریقایی صورت گرفته است ولی در حال حاضر دچار توقف شده است که دستور کار صادرات مجدد به آفریقا درحال انجام است.
نوسازی صنایع کوچک یکی دیگر از موضوعاتی بود که شریعتمداری به آن اشاره کرد وافزود: بیشتر صنایع کوچک کشور از تکنولوژی‌های مناسبی برخوردار نمی باشند بنابراین این موضوع از برنامه‌های مهم دولت جهت توسعه صنایع کوچک در کشور است. که قصد داریم سود تسهیلات واحدهایی که نوسازی انجام می‌دهند را کاهش بخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *