تولیدکنندگان داخلی قادر به ترخیص نسیه کالا از گمرک هستند

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران بیان کرد:به دلیل حمیایت از تولید ملی، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی نسیه هم قابل ترخیص است.

علی معقولی درباره ادامه فعالیت چرخه تولید کشور گفت: براساس ماده ۴۲ قانون امور گمرکی در موارد فوق العاده قانونگذار به گمرک جمهوری اسلامی ایران این اجازه را داده تا با تقاضای مقام مسئول بنگاه‌های تولیدی، مواد اولیه ترخیص شود و پس از یک هفته کارهای گمرکی و تشریفاتی آن انجام گردد.
وی این اقدام را برای ضربه نخوردن به تولید کشور دانست و افزود: در راستای شعار امسال و حمایت از تولید ملی اجرای قانون ماده ۴۲ بیشتراز قبل مورد توجه قرارگرفته است. مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران عنوان کرد: یکی از حمایت های انجام شده از تولیدکنندگان داخلی ترخیص نسیه کالا از گمرک می باشد که پررنگ تر از قبل در دستور کار می باشد.
وی گفت:تنها مقدار کمی از کالاها و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک می ماند ولی بیشترآن بدون دریافت وجهی ترخیص می‌ گردد تا در عرصه تولید کشور مشکلی ایجاد نشود.
معقولی ادامه داد:ترخیص کالاهای وارداتی که تعرفه بالاتر از۲۶ درصد دارد و معمولا هم مشابه داخلی دارند فقط نقدی ترخیص می شود که به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام می شود.
ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *