با سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص،رهگیری کالا امکان پذیر شد

گمرک ایران اعلام کرد: امکان رهگیری کالا پس از ترخیص فراهم شد و هم اکنون با ایجاد اتاق شیشه ای در گمرک و با کمک سامانه جامع گمرکی امکان رهگیری لحظه ای کالاها بعد از ترخیص به وجود آمده است.
با این اقدام جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص درکلیه گمرکات به سرعت قابل رهگیری می باشد و مشخص می شود که چه کالایی و با نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از چه راهی و با چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه گردیده است.
این گزارش برای بررسی واردات برنج از ابتدای امسال تهیه شده است و اعلام کرده است: طبق گزارش خروجی از این سامانه ورود برنج خارجی به استان اصفهان از اواسط اردیبهشت ماه دارای رشد بسیاری بوده است وای در روزهای پایانی اردیبهشت ورود این کالا به استان سیر نزولی داشته است.
سامانه « مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص » با استفاده از ابزارهای فناوری و هوش سیستمی، امکان کنترل موجودی و همچنین رهگیری کالا در کشور را ایجاد کرده است. و از طریق این سامانه امکان استعلام منشاء کالا برای مراجع ذی صلاح فراهم شده و صاحبان کالا قادر خواهند بود به راحتی کالا های خود را در محورهای مواصلاتی کشور جابه جا نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *