توصیه هایی برای تجارت با چین

زمانی که قصد واردات از چین را دارید نباید ارزانترین کالا را مد نظر قرار دهید بلکه کالای با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

یکی از اشتباهات بزرگ تجار در رابطه با تجارت با چین این است که تصور می کنند کالاهای ارزان قیمت سودآورتر است و به واردات این دسته از کالاها می پردازند ولی باید توجه داشت که برای یک تجارت موفق باید کالای خوب با قیمت مناسب انتخاب شود. البته باید دقت کافی داشته باشیم که گاه شرکت های چینی کالاهایی با قیمت بالا به فروش می رسانند که کیفیت مناسبی هم ندارند که با وارد کردن این نوع کالاها قادر نخواهیم بود با دیگر تجار به رقابت بپردازیم.

البته برای تاجرهای کم تجربه که تازه وارد عرصه تجارت با چین شده اند رقابت با تاجرهای قدیمی که دارای تجربه بالا و سرمایه ی زیادی هستند کمی مشکل است پس باید کالاهایی را که از چین وارد میکنند دارای کیفیت خوب و قیمت خوب باشد و نسبت به دیگر کالاها دارای مزیت برتری باشد.

بازارهای چین بسیار بزرگ هستند  و در شنزن،کینگدائو،بیجینگ،گوانجو،شانگها،دالیان و … بازارهای بزرگی وجود دارد که بورس کالاهای ازران قیمت چینی می باشند.البته ذر شهرهای کوچک به دلیل دستمزد پایین تر به کارگرها نسبت به شهرهای بزرگ کالاها ارزان ترمی باشد و همچنین در شهرهای بزرگ  به دلیل اجاره ملک و هزینه های دیگر کالاها گران تر می باشند.

در گام اول که تجربه کافی ندارید با سرمایه ی اندک شروع به کار کنید و بعد مرحله به مرحله و از سود واردات قبلی تجارت خود را افزایش دهید.پس از اینکه چند بار از فروشنده چینی نقدی خرید کردید و اعتماد آن را به دست آوردید در مرحل بعد می توانید پس از حمل و ترخیص و فروش در ایران مبلغ خریداری شده را به صورت حواله یوان برای فروشنده چینی ارسال نمایید .البته جلب اعتماد چینی ها بسیار مشکل است.

در بعضی از موارد ترخیص کاران نرخ های بسیار کمتری برای ترخیص کالا پیشنهاد میکنند که باید حواستان را بسیار جمع کنید که فریب نخورید باید به شخصی کارهای ترخیص را واگذار کنید که اعتماد کافی به او داشته باشید و یا ضمانت معتبری از آنها داشته باشید.

در زمینه حواله یوان و یا حواله دلار برخی از افراد پیشنهاد هایی با قیمت نامعقول میدهند که باید مراقب باشید زیرا ممکن است کل سرمایه ی نقدی خود را از دست بدهید.

هنگامی که اقدام به خرید از طریق مدت دار و پرداخت از طریق سیستم بانکی میکنید زمان سررسید یوزانس خود را به یاد داشته باشید که اکثر بانک ها به مشتریان معتبر خود یوزانس بسیار آسان تز از تسهیلات ریالی پرداخت می نمایند.ولی باید مراقب باشید نوسانات شدید ارز در طی سال های اخیر ممکن است ضررهای زیادی را به شما وارد نماید پس بهتر است در هنگام فروش هر قسمت از کالاهای وارداتی خود مبلغ ریالی را تبدیل به دلار یا یوان کنید.

در بازارهای چینی کلاهبرداری هم صورت میگیرد در بعضی از موارد بعد از اینکه حواله یوان برای آنها واریز شد دیگر پاسخگو نیستند و یا امکان دارد کالاهای ارسالی با نمونه کالایی که از قبل فرستاده شده است یکسان نباشد پس بهترین روش برای پرداخت به چینی ها روش ال سی است که در مبالغ بیشتر از 100000دلار بهترین روش  برای خرید از چین گشایش اعتبار اسنادی است البته می توان از خدمات شرکت های ایرانی که در چین وجود دارند هم استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *