تبدیل شدن مناطق آزاد به کانون توسعه و جذب سرمایه گذاری

معاون اول رييس جمهوردرجلسه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري – صنعتي و ويژه اقتصادي گفت :

مناطق آزاد قادر خواهند بود به كانون توسعه صادرات و جذب سرمايه گذاري در كشور تبديل شوند

با ايجاد شدن شعب بانك هاي خارجي و راه اندازي بورس اوراق بهادار بين المللي در مناطق آزاد مي شود اين مناطق را به توسعه رساند.

دكتر جهانگيري در زمینه عملكرد 4 سال گذشته دبيرخانه شوراي عالي، گزارش ارائه شده را امیدوار کننده دانست و خواستارآن شد که اين شورا در دوره جديد هم فعاليت خود را با شتاب بيشتر انجام دهد.

مناطق آزاد دارای  مزيت ها و معافيت هاي مختلفي هستند  و اگر از اين امکانات به درستي استفاده شود، اين مناطق توانایی آن را دارند که به كانون توسعه صادرات و جذب سرمايه گذاري در كشور مبدل گردند.

برنامه ريزي دبيرخانه براي فراهم آوردن شعب بانكهاي خارجي در مناطق آزاد و همچنبن راه اندازي بورس اوراق بهادار بين المللي در اين مناطق گامي مثبت در جهت توسعه اين مناطق می باشد و  آماده سازی آن از اهداف ضروری می باشد و سهميه ارزي واردات كالا جهت فروش در سطح خرده فروشي مناطق آزاد باید عملی شود.

استقرار گمرك در مناطق آزاد اروند و ارس در دستور كار قرار گرفته است و استقرار گمرك در مبادي ورودي و خروجي در ساير مناطق آزاد تا پايان امسال ضروری می باشد  و گمرگ جمهوري اسلامي ايران و دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي  اين موضوع را پيگيري نمایند.

در جلسه تشکیل شده ،وزراي امور اقتصادي و دارايي، دادگستري، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي، امور خارجه، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حاضر بودند، دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي گزارشي از عملكرد اين شورا در 4 سال گذشته ارائه نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *