توزیع 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز در کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای کنترل بازار ارز، تا 25 خرداد سال جاری 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی در کشور توزیع نموده است.
محمدباقر نوبخت گفت: دولت با تمام توان برای کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام می دهد به طوری که بیش از 7 میلیون قطعه سکه پیش فروش و بخشی از آن هم وارد بازار شده است.
وی در مورد بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیشتر از مصرف می باشد و هر کس که به دلار 4200 تومانی نیاز دارد آن را خریداری کند ولی باید کالایی که با استفاده از آن از ارز 4200 تومانی دریافت کرده است را مشخص نماید.
وی گفت: طبق آخرین آمار، تا 25 خرداد امسال 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده است ولی میزان پیش بینی دولت برای تخصیص 20 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به سال قبل دارای رشد بیشتری می باشد.
نوبخت تاکید کرد: با این پیش بینی های دولت، نباید مردم نگران تهیه ارز باشند که باعث می شود پول ملی کشور در مقابل دلار و دیگر ارزها تضعیف شود.
نوبخت در مورد بودجه کشور گفت: بودجه فعلی کشور دارای نقاط قوت از جهت حمایت از تولید، فعالیت های اشتغالزا و کارهای عمرانی می باشد و با استفاده از دو تبصره 18 و 19 قانون بودجه، اعتبارات این فعالیت های از طرف دولت تأمین شده است.
وی افزود: دولت با استفاده از دو محل ،منابع غیر دولتی و استفاده از تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار از خرانه دولت جهت طرح های عمرانی، باعث رشد اقتصادی می شود.
نوبخت گفت: سال قبل از محل منابع غیر دولتی و بیشتراز طریق منابع بانکی ، 18 هزار میلیارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص داده شد و همچنین از خزانه دولت هم 42 هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح های عمرانی اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: پرداخت این مبالغ برای طرح های تولیدی و عمرانی باعث رشد 4 تا 5 درصدی اقتصادی کشور شده است که صندوق بین المللی پول در9 فروردین و بانک جهانی در هفته قبل این رشد را تأیید کردند.
نوبخت تصریح کرد: مقدار تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی سال قبل به بنگاه های اقتصادی ، براساس تبصره 18 به 73 هزار و 400 میلیارد تومان در امسال افزایش پیدا کرد.
وی گفت:در طرح های عمرانی، آن بخش از طرح ها را که دولت می تواند را اجرا خواهد کرد و به پایان می رساند و بخش دیگر از این طرح ها را به بخش های خصوصی واگذار میکند و سایر طرحهای دیگر را به صورت مشارکتی به پایان خواهیم رساند.
نوبخت در پایان افزود: با اجرای این طرح ها طبق تبصره 19 قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شورای اسلامی دریافت شده است، حدود 126 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *