تخصیص دلار دولتی برای واردات خودرو در اولویت نیست

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: دولت واردات را اولویت بندی نموده تا به آنها ارز تخصیص دهد ولی خودرو جزو این اولویت‌ها نمی باشد و به همین جهت به آن ارز دولتی نخواهند داد.ولی با این حال شرکت‌های واردکننده خودرو همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند چراکه آنها جهت تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل 10 سال تعهد دارند.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درمورد تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های واردکننده بیان کرد: تا امروز فقط دو شرکت قادر بودند این ارز را دریافت نمایند و بقیه به بانک‌ها ارجاع داده شد و بانک هم گفت تاکنون دستوری به آ‌نها ابلاغ نگردیده و یا ارزجهت تخصیص به واردات خودرو ندارند و اینکه مشکلاتی هم درمورد گشایش اعتبار ایجاد شده است.
وی افزود: یک زمانی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع شد ولی هنوز هم نماینده پورشه و مازراتی جهت تامین قطعات و سرویس در ایران فعالیت می‌کنند که این قوانین دارای یک پیام هستند و آن این است که، در این زمینه سرمایه‌گذاری نکنیدزیرا از قانون های جدیدی که ایجاد می شود ممکن است واردات خودرو را محدود نماید.
وی افزود: فرآیندی که امروز به وجود آمده ادامه افزایش قیمت خودروهای وارداتی می باشد ما از ابتدای سال 95 تاکنون این مشکل را داشتیم و دولت هراقدامی کرد که واردات خودرو برای حمایت از خودروسازهای داخلی انجام نشود و بعدا نیز موضوع برجام و نوسانات ارزی نیز افزوده شد واردات خودرو به حداقل رسید و بهتر است از هم اکنون مشخص و اعلام شود که با ارز 4200 تومانی خودرویی واردنمی شود. وی همچنین گفت: بیشترین مشکل ما در این زمینه بلاتکلیفی است که مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا واردات خودرو ادامه دارد یا به طور کامل قطع خواهد شد که این بلاتکلیفی به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *