تحریم پیشین تجربه ای برای برنامه های آینده

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت:طبق روند بارگیری روزانه، تهدیدهای آمریکا بر روند صادرات نفت ایران بی تاثیر بوده است بر اساس تجربه دوران تحریم،که داشته ایم اقدام ها و برنامه هایی را آماده نموده ایم.
سید پیروز موسوی افزود: به طور کامل طبق اهداف نظام و وزارت نفت فعالیت می کنیم و هر آنچه اعلام کنند انجام خواهیم داد.احتمال دارد در نحوه عملیات صادرات طبق برنامه های وزارت نفت،تغییراتی لحاظ شود.
موسوی گفت:«تحریم های احتمالی آمریکا تا این زمان بر صادرات نفت ایران تاثیری نگذاشته است» و بعد از برجام، رشد گسترده ای در صادرات نفت کشور دتشته ایم و این روند درحال حاضر نیزادامه دارد.
وی درمورد میانگین صادرات از پایانه خارگ،افزود: روزانه حدود 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام از پایانه خارگ صادر می شود که از دیگر پایانه ها هم صادرات نفت داریم.
موسوی گفت:مشتریان سنتی نفت ایران مانند گذشته از پایانه خارگ برای دریافت نفت اقدام می کنند و نفت ایران را به کشورهای اروپایی و آسیایی حمل می کنند.
چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی بزرگ ترین خریداران نفت ایران هستند و میزان صادرات نفت ایران به اروپا نیز بعد از برجام نسبت به دوران قبل تحریم، افزایش زیادی داشته است و همچنان نیز به همین صورت است.
میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران حدود 2.6 میلیون بشکه در روز می باشد که 90 درصد آن از پایانه نفتی جزیره خارگ صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *