با برجام مشکلات حل نشد

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امیدها به برجام واهی بود،افزود: وضع اقتصاد رو به بهبود است ولی قانع‌کننده نیست.

علاء میرمحمدصادقی اظهار کرد: تصویب برجام امیدی در جامعه بین المللی ایجاد نمود که ارتباطات به‌ شکل عادی ادامه پیدا خواهد کرد، حتی برخی کشورها تصور می کردند که می‌توانند از امکاناتی که در ایران وجود دارد، استفاده نمایند.
وی با بیان این موضوع که در داخل ایران بعد از برجام نسبت به سازمان‌های بین المللی امیدواری ایجاد شد که برای رفع مشکل جامعه بشریت میتوانند تصمیم‌گیری و اقدام کنند، افزود: در عمل با شیطنت‌هایی که آمریکا انجام داد، معلوم شد که این امیدها واهی بوده  و عملا سازمان‌های بین المللی نمی توانند برخی از مشکلات را حل نمایند و تحت تأثیر برخی از قدرت‌های بزرگ قرارگرفتند. البته به‌نظر من این موضوع نه تنها اثر زیادی در ایران نداشت، بلکه آبروی سازمان‌های بین المللی را هم برد.
وی عنوان کرد: مردم ایران متوجه هستند که خودشان باید تلاش نمایند پس اگر ما به‌ سمت اقتصاد مقاومتی برویم و مشکلاتش را حل نماییم، و اگر نقاط ضعفی دارد، تذکر داده شود  و دولت هم همکاری نماید، موفق خواهیم شد.
عضو هیئت رئیسه اتاق تهران افزود: در این مدت هیئت‌های مختلفی از کشورهای توسعه‌یافته به ایران آمدند و قراردادها و تفاهمنامه‌های متعددی  بین ایران و کشورهای دیگر امضا گردید که حاکی از آن است وضع در حال بهتر شدن است، البته هنوز قانع‌کننده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *