چین با تزریق پول به اقتصاد،خواهان آرام کردن سرمایه گذاران است

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی ،چین برای بهبود وضعیت بازار، مقادیر زیادی پول نقد را به سیستم مالی خود اضافه کرده و کنترل بین محدود کردن بدهی و اداره آرام همه امور را به دست گرفته است.

هفته گذشته بانک خلق چین، پول نقدی به ارزش ۸۱۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۲۲.۴ میلیارد دلار آمریکا) را با مدیریت نقدینگی خود، ظرف ۵ روز پیوسته به بازار تزریق نمود. به نقل ازمتخصصان، این فعالیت‌ها که بزرگترین  افزایش خالص هفتگی خود از ژانویه تا کنون را داشتند، قسمتی از واکنش پکن به افزایش رکوردی سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله این کشور می باشد.

کن چئونگ، استراتژیست تبادلات خارجی در بانک میزوهو، که بر ارز چین و سیاست‌گذاری‌های پولی تمرکز دارد،عنوان کرد: افزایش سود اوراق خزانه‌داری دولت چین، سیاست‌گذاران را عصبی و آشفته کرده است، به همین منظوربرای جلوگیری از افزایش بیشتر این سود، آنها به سیستم، نقدینگی تزریق  نمودند تا بتوانند حال‌ و هوای بازار را بهبود بخشند.

تحلیل‌گر نورما، هفته گذشته در یادداشتی گفت که جهت  سود اوراق خزانه‌داری تحت تاثیر وحشت از محدودیت‌های قانونی وضع شده توسط پکن، ایجاد شده است. سود اوراق که به سمت معکوس قیمت‌ها حرکت می‌کند، برای مدت کوتاهی در چین به ۴ درصد رسید که بیشترین مقدار آن در ۳ سال گذشته می باشد.

افزایش سود اوراق خزانه‌داری دولتی که یک بنچ‌مارک مالی است، می‌تواند اقتصاد را با تهدید بالا رفتن هزینه وام‌گیری رو به رو سازد و به‌ شکل  بالقوه‌ای وضعیت بدهی این کشور را بدتر نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *