امسال ترانزیت کالا از ایران 20 درصد افزایش یافت

سرپرست گروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نهمین اجلاس منطقه‌ای ترانزیت و حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی ‘اکو’بیان کرد: مقدارکالای ترانزیت شده از ایران به سایر کشورهای جهان در مدت ۱۰ ماه امسال نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
علی خانقائی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در اسلام آباد پاکستان نیز افزود: در این مدت 10 ماه امسال هشت میلیون تن کالا از ایران به دیگرکشورها ترانزیت شده است که نسبت به سال قبل با رشد 20 درصدی روبرو بوده است.
وی همچنین گفت: به علت موقعیت راهبردی و ترانزیتی ایران، قادر هستیم فرصت ها و مزیت‌های زیادی را جهت ترانزیت کشور مدنظر قرار بدهیم که بهره‌برداری به هنگام ازاین فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری لازم و تبلیغات گسترده میتوان در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی اثر گذار باشد.
خانقائی گفت: طریقه بهره‌برداری از این فرصت‌ها و همچنین برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای منطقه می تواند نقش تاثیرگذاری در تسهیل تجارت بین آسیا و اروپا ودیگر کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت انجام دهد.
نهمین اجلاس منطقه‌ای ترانزیت و حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی ‘اکو’ در روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۵ با حضور هیات ایرانی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.
کارشناسان ده کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو ) در اسلام آباد پایتخت پاکستان حضور به هم رساندند تا در زمان سه روز برگزاری این اجلاس، راهکارهای رونق حمل و نقل جاده ای بین کشورهای عضو را مورد بررسی قرار دهند.
اقتصادی کردن حمل و نقل جاده ای به دلیل افزایش هزینه های حمل ونقل در بین کشورهای عضو اکو از مهم ترین برنامه های این نشست می باشد.
سازمان همکاری اقتصادی( (Economic Cooperation Organization یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای می باشد که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) آن را ایجاد کردند.
بعد از فروپاشی شوروی در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز عضو سازمان اکو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *