ترخیص به صورت نسیه از گمرک برای بنگاه‌های تولیدی امکان پذیرشد

رییس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جهت کمک به واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی دارندترخیص کالا به صورت نسیه و تا مدت ۶ ماه امکان پذیر است.
فرود عسگری در چهل‌و‌دومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران از متصل شدن منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه آزاد کشور به پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله بعدی این سامانه در منطقه آزاد ارس عملیاتی می شود.
عسگری همچنین افزود:گمرک ایران ۱۶ رویه گمرکی دارد و با ۲۲ سازمان در داخل کشور ارتباط مستقیم دارد که سال گذشته با مستقر بودن گمرک الکترونیک و یکپارچه در 4 مرحله پیاده‌سازی زیرساخت‌ها و سیستم‌های امنیت اطلاعات، اجرای سامانه یکپارچه امور گمرکی، اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی و اجرای مدیریت ریسک هوشمند به طور کامل محقق و اجرا شد.
طبق گفته وی ، از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی، تبادل الکترونیکی با حداقل ۲۷ سازمان دولتی انجام می شود وشرایط پرداخت الکترونیک توسط صاحب کالا بدون مراجعه به بانک امکان پذیر خواهد بود.
با مستقر شدن این سامانه، میانگین ترخیص کالا از گمرک 3 روز کاهش پیدا کرد.
رییس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۲تنها 5 دستگاه ایکس‌ری وجود داشت که به صورت کامل از آنها استفاده نمی شد ولی در حال حاضر ۱۵ دستگاه ایکس‌ری در گمرک های کشور فعال می باشد و فرایند تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس ری کامیونی طبق برنامه انجام می شود.
عسگری از ایجاد دروازه مشترک مرزی و تبادل اطلاعات با دیگر کشورهای طرف معامله مانند روسیه، ارمنستان و افغانستان خبر داد وگفت: با راه‌اندازی اظهار قبل از ورود کالا در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی، صاحبان کالا، بازرگانان و مالکان شرکت‌های حمل‌ونقل قادرخواهند بود قبل از ورود کالا به کشور، محموله‌های خود را در سامانه اظهار نمایند.
رییس‌کل گمرک ایران تاکید کرد،امکان اظهار ارز همراه مسافر در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *