اجرای طرح رجیستری گوشی‌های سامسونگ و هواوی تا پایان اسفند

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه گفت:قرار است تا پایان اسفندماه امسال، گوشی‌های سامسونگ و هواوی نیز شامل اجرای طرح رجیستری گردند.
محمود صفار رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه ،با اشاره به این‌که گوشی‌های سامسونگ و هوآوی ۷۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند ،گفت : تا هنگامی که این دو برند شامل طرح رجیستری نشوند ، عملا ۷۰ درصد از طرح بزرگ رجیستری بلاتکلیف است.
وی دلیل تاخیر در اعمال رجیستر شدن برندهای سامسونگ و هواوی نیز اینطور عنوان کرد: به دلیل یکسری مسائل و مشکلات فنی که وجود داشت تاخیر به وجود آمد ولی تا پایان اسفندماه امسال (۱۳۹۶) این گوشی‌ها نیز مشمول رجیستری می شوند. انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیش از دو سال است که پیگیر اجرای طرح رجیستری می باشد.
رییس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه درباره مزایای اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه،گفت: منفعت اعمال رجیستری در مرحله اول متعلق به مصرف کنندگان است زیرا پس از اجرای این طرح خدمات پس از فروش گوشی‌های موبایل تقویت می شود و از کالاهایی که به طور قاچاق وارد می‌شوند، به دلایل متعدد بر سلامت مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت ، زیرا کالاهای قاچاق تست های مورد نیاز را انجام نداده اند.
وی دلیل گران شدن گوشی‌های تلفن همراه را پس از اجرای طرح رجیستری نرخ ارز دانست که به دلیل افزایش دلار قیمت گوشی ها نیز بالا رفته است.
رییس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه گفت :واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه نباید قیمت‌ها را افزایش دهند، و کنترل های لازم اعمال خواهد شد تا طرح رجیستری دلیل افزایش قیمت نباشد و این افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ ارز میباشد.

وی در پایان افزود:ماهیت تکنولوژی و به تبع آن گوشی‌های تلفن همراه اینطور میباشد که به طور مداوم در حال ارتقاء و به‌روزرسانی است و هرروز مدل‌های جدیدتر هر برند وارد بازار می‌شودو به همین دلیل نمیتوان موبایل ها را به مدت طولانی در انبار قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *