گوشی‌های جدید از جمعه رجیستری می شوند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی همه مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا وارد طرح رجیستری می‌شوند.

حسین فلاح جوشقانی گفت: با اجرای رضایت بخش مراحل اولیه طرح رجیستری و پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن‌همراه، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز طبق تصمیم یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، مرحله دوم این طرح از ساعت ۲۴ جمعه شروع می شود.

جوشقانی گفت: مابقی مدل‌ها هم درهفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرارخواهند گرفت.  این در حالی است که از ۱۴ آذر همه گوشی و تبلت‌های اپل شامل این طرح شده اند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ازدارندگان مدل‌های این گوشی‌ها خواست که تا روز جمعه گوشی‌های خود را فعال نمایند و خریداران گوشی‌های ذکرشده  نیز از شروع طرح (۹۶/۱۰/۸)مانند گوشی‌های اپل پیش از فعال‌سازی با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* یا #۴* اصالت گوشی را استعلام و بعد از مطمئن شدن ازثبت گوشی، آن گوشی را خریداری نمایند.

طبق گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگذاری فارس،از کمیته رجیستری گوشی چند سیم کارت به ازای هر IMEI  نیاز به رجیستر شدن ندارد و یک بار رجیستر شدن براساس یک شماره سیم کارت برای گوشی کافی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *