ناراضی بودن بازرگانان چای کنیا به دلیل مشکلات تجارت با ایران

بازرگانان چای کنیا به دلیل محتاطانه عمل کردن بانک های کنیایی با کشورهایی که قبلا تحت تحریم بودند در دریافت پول صادرات خود به ایران و سودان دچار تاخیر شده اند.
میزان مصرف چای تا 10 سال آینده به 120 هزار تن خواهد رسید.
گیدئون موریوکی، مدیرعامل بانک تعاون کنیا به بیزنس دیلی آفریقا گفت: این وام‌دهنده با وجود اینکه در سفر اخیر که یک هیات به سودان حضور داشته است، تمایلی جهت حضور در این کشور را نداشته است.
آمریکا تحریم‌ علیه سودان و ایران را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لغونمود. این اقدام به بانک‌های کنیایی اجازه داد مبادلات مالی با دو کشور را آغاز نمایند که باعث میشود بازرگانان چای که قادر به دریافت پول فروش خود نبودند آسوده خاطر گردند.
خریداران ایرانی بخاطر ناتوان بودن در ارسال پول، در اکتبر سال قبل ۱۲۰ میلیون شیلینگ به صادرکنندگان کنیایی بدهکار شدند.
موریوکی گفت: ما از بازرگانان چای در کشورهایی که هدف تحریم‌ها بودند، حمایت خواهیم کرد ولی در مرحله ی اول باید مطمئن شویم که آنها طبق مقررات داخلی و جهانی تجارت بین الملل عمل خواهند کرد.
بنابراین،بازرگانان چای به علت نبود مکانیسم مناسب برای خریداران به دلیل دریافت پول صادراتشان،کماکان با تاخیرهایی در دریافت پول روبه رو می باشند.
آلفرد بوسولو، مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی کنیا مسئله عدم همکاری بانک‌ها را تایید نمود و گفت: چای برای عرضه و همچنین بازار برای صادرات وجود داردولی تصمیم بانک‌ها باعث می شود به بعضی از معاملات تجاری لطمه وارد نماید.
خریداران خواستار این هستند که صادرکنندگان در بانک‌هایی که امکان مبادلات در ایران وجود دارند به ویژه در امارات متحده عربی، حساب باز نمایند.
کنیا ایران را یکی از بزرگترین خریداران چای معرفی کرده و از زمان ار بین رفتن تحریم‌ها، تلاش می کند صادرات به ایران را افزایش دهد.
ایران بیشترین چای خود را از هند و سریلانکا وارد می‌نماید و سهم کنیا از ۱۲۰ میلیون کیلو چایی که ایران سالانه وارد می‌کند، حدود ۲۰ میلیون کیلو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *