افزایش 260 هزار تومانی قیمت سکه

قیمت انواع سکه در بازار آزاد افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از این قیمت، حباب ناشی از فضای روانی می باشد که به علت افزایش نرخ ارز ایجاد گردیده است.

در هفته‌های اخیر وضعیت بازار سکه دچار تغییراتی شده و با شیب تندی در جهت افزایش قیمت حرکت نموده است؛ به صورتی که طی یک هفته اخیر سکه تمام طرح جدید بیش از ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به مرز یک میلیون و ۴۰۰ تومان رسید. در صورتی که محاسبه قیمت سکه حاکی از آن است که روی قیمت انوع سکه حباب سنگینی ایجاد شده است و در حال حاضر سکه با قیمت واقعی در بازار عرضه نمی گردد.

با توجه به وزن سکه‌ها و قیمت هر گرم طلا، هر نوع سکه با تفاوت قیمت قابل توجهی فروخته می‌شوند. زیرا وزن انواع سکه‌های رایج در بازار آزاد به این صورت می باشد.

وزن سکه تمام طرح جدید و قدیم ( بهار آزادی و امامی) = ۸.۱۳۳ گرم

وزن نیم‌سکه بهار آزادی = ۴.۰۶۶ گرم

وزن ربع سکه بهار آزادی = ۲.۰۳۳ گرم

طبق این وزن و نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار است که قیمت سکه‌ها تعیین می‌ گردد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار تومان می باشد که طبق این قیمت، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۲۴ هزار تومان، نیم سکه ۵۱۲ هزار تومان و ربع سکه ۲۵۶ هزار تومان باید فروخته شوند.

ولی سکه تمام به قیمت یک میلیون و ۳۹۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۹۷ هزار تومان و ربع سکه ۳۹۴ هزار تومان معامله می شود که  نشان  دهنده حباب قابل ملاحظه در بازار این بخش است ؛ به صورتی که سکه تمام ۲۶۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۳۸ هزار تومان حباب قیمت دارند.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تایید این موضوع،افزود: در حاضر روی قیمت  انواع سکه حباب ایجاد گردیده است.

وی، در چند روز اخیر با توجه به افزایش قیمت ارز ناخوداگاه بازار با التهاب همراه بوده که باعث افزایش قیمت سکه شده است.

کشتی‌آرای نیز عنوان کرده که تعدادی از واحدها با تفاوت قیمت بیشتری سکه را عرضه میکنند، چون این تصور ایجاد شده است که اگر بخواهند خرید نمایند دچار زیان می‌شوند. با التهاباتی که ایجاد شده، این نوع قیمت‌ها واقعی نیستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *