اظهارنامه واردات کالا

اسناد ضمیمه اظهارنامه واردات کالا

برای ترخیص و خروج کالای وارده ازگمرک تحت هریک از عناوین پنجگانه مطروحه درماده 19 قانون امورگمرکی مصوب 1350 ( به استثنای ترانزیت داخلی اداری) صاحب کالا یا نماینده قانونی وی باید اظهارنامه مخصوص آن عنوان راکه اداره گمرک در اختیار اظهارکنندگان می گذارد، در دو نسخه تنظیم وبا قید تاریخ و امضاء به ضمیمه اسناد خرید و صورت عدل بندی ( صورت تنوع کالا) و گواهی مبداء و بارنامه حمل به گمرک ارائه دهد.

همچنین قبض انبار نیز که بایستی قبلاً از طرف شرکت حمل و نقل ( کشتیرانی، هواپیمایی، راه آهن یا هربنگاه متصدی حمل که کالا رابه گمرک تحویل داده است) یا آورنده کالا به نام اظهارکننده پشت نویسی شده باشد، نیز باید به اظهارنامه ضمیمه گردد.

به استناد مفاد قانون امور گمرکی و ماده واحده قانون یکسان سازی تشریفات ورود و خروج کالا وخدمات از کشور، انجام امور گمرکی اعم از قطعی و غیرقطعی جزدر مواردی که در آیین نامه اجرایی امورگمرکی تعیین می شود، منوط به تسلیم اظهارنامه به گمرک می باشد وبه نوعی مبنای انجام تشریفات گمرکی، تنظیم و تسلیم اظهارنامه گمرکی می باشد.

 

اسناد لازم جهت انضمام به اظهارنامه کالاهای وارداتی عبارت اند از:

قبض انبار
فاکتور
پیش فاکتور
فهرست عدل بندی ( بسته بندی )
ترخیصیه
بارنامه
مانیفست
گواهی مبداء
بيمه نامه
مجوز ثبت سفارش
کارت حق العمل (ترخیص کاری)
کارت بازرگانی
وکالتنامه
گواهی بازرسی
بیمه نامه

مجوزها و گواهی های مورد نیاز( حسب مورد)

درصورتی که واردات قطعی کالا از طریق سیستم بانکی صورت پذیرد، اسنادی نظیراعلامیه فروش یا تامین ارز، مجوز تقاضای گشایش اعتبار برای کالاهای وارداتی (L/C) نیز همراه اظهارنامه واردات کالا به گمرک ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *