کاهش قیمت سکه در روزهای آینده

 رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهراز توقف رشد قیمت سکه در روز‌های آینده خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمده در بازار سکه در هفته‌های اخیر موجودی بازار سکه جوابگوی تقاضا نمی باشد.

قیمت سکه و ارز در ماه‌های اخیر رکورد جدید را ثبت نمود تا حدی  که قیمت فروش سکه تا 1میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ارز تا ۴۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

ولی در روز‌های گذشته شاهد کاهش اندکی قیمت سکه و همچنین ارز با هم در بازار بدیم و قیمت سکه بهار آزادی تا ۳۰ هزار تومان و سکه حدود ۱۰۰ تومان کاهش داشت  همچنین کارشناسان بازار سکه و ارز معتقدند روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و ارز در روز‌های آینده ادامه دارد.

محمد کشتی آرای درباره علت تداوم افزایش قیمت سکه در بازار عنوان کرد: رشد قیمت سکه در هفته‌های اخیر توجیه اقتصادی ندارد و رشد قیمت سکه در چند هفته اخیر باعث شده تا قیمت کاذب سکه بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان بشود که در معاملات بازار سکه این افزایش قیمت سکه سابقه نداشته است.

وی همچنین افزود: با توجه به پیش بینی کارشناسان اقتصادی برای روانه شدن سرمایه مردم به بازار سکه بعد از کاهش نرخ سود بانکی باعث شد تا در این بازار با افزایش تقاضا روبه رو شویم.که اکثر این تقاضا در سطح عمده در بازار ایجاد گردیده و همین موضوع باعث  تشدید افزایش قیمت سکه در بازار شد.

کشتی آرای یادآور شد: افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش قیمت جهانی در هفته‌های گذشته تقاضای سکه را در بازار افزایش داده است.

وی در توضیح شرایط قیمت سکه در روز‌های آینده بیان کرد: افزایش کاذب قیمت سکه در روز‌های آینده  کم خواهد شد و باعث کاهش تقاضا می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *