کاهش قیمت تلفن همراه از شنبه در بازار

دهقانی‌نیا در نشست خبری اجرای طرح ملی رجیستری گفت:از روز شنبه ۲۹ مهر طرح رجیستری شروع می‌شود. گوشی دست مصرف کننده‌ها مانند قبل از اپراتور‌های خدمات بهره میبرند و فقط مصرف کننده باید بدون هزینه در زمان اعلام شده گوشی خود را به شبکه معرفی نمایند.

موضوع گوشی‌های موجود در بازار،به علت حجم بالای گوشی قاچاق بازار، احتمال بودن گوشی قاچاق در پشت ویترین مغازه‌ها بسیار بالامی باشد . فروشنده باید خودش را با اجرای طرح مطابقت بدهد. این طرح به طور قدم به قدم  و مدل به مدل تلفن همراه اجرا خواهد شد  و در هر مرحله مهلتی برای تخلیه بازار داده خواهد شد.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت:فروشنده تلفن همراه از روز شنبه باید طبق اولویت اعلامی با کاهش قیمت یا پس دادن گوشی موبایل به بالا دستی خود، گوشی‌های قاچاق را توزیع کند تا متضرر نشود.

همچنین به ترتیب و با اولویت اعلامی، بازار باید از کالاهای قدیمی و قاچاق خارج گردد در غیر این صورت فروشنده ضرر خواهد کرد. نکته مهم ،تطبیق دادن هر گوشی با یک سیم کارت می باشد و نمی‌توان با یک سیم کارت چندین گوشی را روشن نمود.
وی در پایان درباره آشفتگی بازار ناشی از این محدودیت‌هاعنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده  با تخلیه بازار از گوشی‌های قاچاق، واردکننده‌های رسمی میتوانند همان برند و مدل گوشی را  کم کم وارد بازار کنند تا نظم بازار بر هم نخورد. واردکنندگان نیز استقبال کرده و برای تأمین نیاز بازار قول  داده‌اند چرا که بازار بهتری پیدا خواهند کردو سود بیشتری می برند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *