کاهش سرمایه‌گذاری خارجی چین

وزیر تجارت چین اعلام نمود با محدود شدن سرمایه‌گذاری‌های ناایمن خارجی  از سوی مقامات چین ، سرمایه‌گذاری برون‌مرزی مستقیم چین از ژانویه تا اکتبر ۴۰.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و به ۸۶.۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

طبق محاسبات رویترز از داده‌های رسمی سرمایه‌گذاری برون‌مرزی در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۲۹.۶ درصد کاهش داشته و به ۸.۲۸ میلیارد دلار رسیده است.

و پکن کنترل سختی بر سرمایه‌هایی که از این کشور خارج می‌شوند وضع نموده است، سرمایه‌گذاری برون‌مرزی شرکت‌های چینی نیز به شدت افت کرده است.

چین اعلام نمود که هنوز قراردادهای خارجی مناسب انجام می دهد ولی  پیگیر محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های مشکوک به ناامن بودن در دارایی‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی، کلوپ‌های ورزشی و صنایع فیلم خارجی، به منظور کنترل کامل سرمایه‌های این کشور می باشد.

مقامات ارشد رسمی چین تاکید کرده‌اند که هدف چین افزایش سرمایه‌گذاری برون ‌مرزی خود است و این کشور به دنبال ایفای نقش مهم‌تری در اقتصاد جهانی است و شرکت‌های چینی را به توسعه جهانی تشویق می‌کند.

بنا به اعلام وزارت تجارت، سرمایه‌گذاری در کشورهای که پروژه یک مسیر یک کمربند اقتصادی یک مسیر، که یک برنامه توسعه زیرساخت‌ها برای متصل کردن آسیا با خاورمیانه و اروپا است، در ۱۰ ماه اول امسال به ۱۱.۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین قراردادهای پروژه یک کمربند اقتصادی یک مسیر، ۱۳ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی را شامل می‌ شوند، که نسبت به ۸.۳ درصد سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *