کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجرصادر نمی شود

مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: در لایحه جدید صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر به دلیل رتبه سنجی اقتصادی انجام نمی شود.
به گفته ایبِنا، سید علی معصومی بیان کرد: هدف این ستاد پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با مشارکت مردم و تجربیات فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی می باشد. وی گفت: ضمانت اجرای کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و مجازات جهت انتقال دهنده، گیرنده و ضبط کالاهای وارد شده از این طریق در لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارزتعیین شده است. معصومی افزود: طبق لایحه جدید امکان صدور کارت بازرگانی برای افراد غیر تاجر به دلیل رتبه سنجی اقتصادی امکان پذیر نیست.
مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: راه اندازی سامانه‌های پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشکیل ۴۰ سامانه زیر مجموعه این سامانه‌ها زمان میبرد. و بعضی از این سامانه‌ها تشکیل شده و برای راه اندازی بعضی دیگراز این سامانه ها از برنامه عقب می باشیم. معصومی همچنین گفت: طبق آیین نامه هیئت وزیران کالاهای قاچاق ضبط شده،یا باید جهت بازگشت ارز صادر یا امحاء یا برای لطمه نخوردن به تولید داخلی توزیع محدود شوند، ولی تا این زمان دولت هیچگونه مجوزی جهت توزیع این کالاها در داخل صادر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *